הפקת ארועים מאמרים נבחרים

 מידע בדף זה : הפקת ארועים > הפקת אירועים > הפקות אירועים > הפקת ארוע > הפקת אירועים > עיצוב ארועים > לימוד הפקת ארועים > לימודי הפקת ארועים > חברות הפקת ארועים > הפקת ארועי > הפקת ארועים בטבע > הפקה ועיצוב ארועים > ארועי חברה > ארועי חברות > ארגון ארועי חברות > ארגון ארועים בישראל > אולמות אירועים < אולמי אירועים > טיפים לארגון ארועים > הפתעות לארועים > רעיונות לארגון אירועים > ארגון אירועים לעסקים > הפקת אירועים קטנים > הפקת אירועים לחברות ועסקים > הפקות אירועים מיוחדים לחברות ועסקים > הפקת אירוע עסקי

נושא המאמר: הפקת אירוע בבית
מאת: ניר - קייטרינג פילוסוף   שמור מאמר למועדפים

מספר עצות אם החלטתם לארח בביתכם. דבר ראשון הכינו רשימת מוזמנים, מה מספרם ומה הגיל השכיח של האורחים,

גודל הבית

בדקו אם יש מספיק מקום בבית, אם אתם חושבים להגיש את הארוחה במזנון, אחד הדרכים לחשב את מספר האורחים המקסימלי שיכול לבלות בנוחות בביתכם הוא מטר וחצי מרובע לאורח, חישוב זה כולל את השטח של המזנון + גישה נוחה ומעברים, ככל ששולחנות הישיבה קטנים יותר יכנסו יותר אנשים לשטח נתון, צריך לקחת בחשבון גורמים מפריעים כמו עמודים מדרגות ועוד.

יש מגוון גדול של סוגי ריהוט בעיצובים שונים, ריהוט אלטרנטיבי תופס יותר מקום מריהוט ישיבה רגיל, כיסאות עם ידיות תופסות יותר מקום מכיסאות ללא ידיות, לפני שמחליטים איזה ריהוט לבחור יש לבדוק אם יש מספיק המקום. מומלץ להשאיר חלק מריהוט הבית ולא לפנות הכל כדי שתישאר אווירת הביתיות.

ניתן לנצל את המטבח והשיש כמקום הגשה, אם יש תבשיל ניתן להגישו ישר מהסיר שעומד על הגז, כך גם חוסכים במקום.

חשמל

מומלץ שיהיה חשמלאי בסביבה למקרה של קצר או עומס יתר, אם ניתן כדי לשריין גנרטור לחירום, באירוע ערב מומלץ להכין נרות ועששיות למקרה של הפסקת חשמל או כתוספת נאה לאווירה.

ניקיון

שכרו מישהו שיהיה אחראי מטעמכם על הניקיון בבית בזמן האירוע, אם נשפך משקה לאורח או נופל דבר מה ובעיקר ניקיון קבוע לחדר השירותים.

גינה

טיפ חובה ראשון, להפסיק את השקיית הדשא לפחות ארבעה ימים לפני יום האירוע, אחרת נשים עם נעלי עקב עלולות למעוד, לאחר האירוע יבצרו גבשושית בקרקע, אם מפסיקים מראש את ההשקיה האדמה מתחת לקר הדשא מתקשה, לדשא לא קורה כלום, לאחר האירוע תוכלו להשקות שוב והמשטח לא יפגע, סיבה נוספת היא החשש לשכוח לסגור את ההשקיה ולהיזכר בה כשהאורחים כבר רטובים.

קייטרינג פילוסוף אתר הקייטרינג www.katering.co.il

www.katering.co.il

 

נושא המאמר: איך לבחור ספרים לאירוע שלכם
מאת: קורה שוורץ לי קל אירועים   שמור מאמר למועדפים

חתונות

החלטתם על מקום ותאריך מזל טוב !. עכשיו נותרו הדברים הנלווים.

המוסיקה שלי.

בדרך כלל, מתחילים מבחירת התקליטן. בחלק מהמקומות ידחפו לכם רשימת מומלצים. כדאי לדעת: הרוב המכריע של המקומות מציע תקליטנים וצלמים לא משום שאלה גאוני הדור, אלא משום שאלה משלמי ה"פור": משלמים כדי שיהיה להם "פור" על אנשי מקצוע אחרים. חשבו בעצמכם: אם תקליטן או צלם טובים באמת, הם לא צריכים לשלם כדי שיקבלו המלצות. הם מומלצים ממילא מפה לאוזן.כדי להיות בטוחים, לפני החתימה על החוזה, בררו אם תוכלו להביא תקליטן וצלם לפי בחירתכם, מבלי לשלם על כך "קנס".

התחברות מוסיקלית

לגבי התקליטן : חשוב מאד שתהיה לכם "כימיה" אתו. רוב התקליטנים מנוסים ותוכלו תמיד לשמוע אותם בפגישה אישית. המוזיקה מאד חשובה, אבל ההרמוניה ביניכם לבין התקליטן חשובה לא פחות. אל תתפתו לשם מפורסם: ככל שהשם מפורסם יותר, סביר שתידרשו לשלם יותר ויש סיכוי רב יותר שתקבלו תקליטן פחות מוכר מהתקליטן הראשי של החברה. בסכום סביר תוכלו למצוא תקליטן מעולה, גם אם השם שלו איננו מפורסם.בסופו של דבר, זה תקליטן לחתונה ולא הכנר הראשי של הפילהרמונית!

שקט מצלמים.

השרות היחיד שאיני ממליצה לחסוך בו זה הצלם. את צבע המפות על השולחנות אף אחד לא יזכור יומיים אחרי החתונה. טעם האוכל יישאר חרוט בזיכרון הרבה זמן רק באחד משני המקרים: האוכל היה יוצא דופן באיכותו ובצורתו- או, לחילופין, היה בלתי אכיל לחלוטין. פרט לשני מקרים קיצוניים אלה, האוכל ישכח בגמר העיכול. הדבר היחיד שיישאר אתכם לכל החיים אלה התמונות והוידאו. אגב וידאו: גם אם תראו אותו רק פעם אחת, אל תוותרו עליו: זאת למעשה ההזדמנות היחידה שלכם להיות בחתונה של עצמכם ולראות אותה מהצד, בנחת.אז אם נחזור לנושא הצלם: אם יש צלם זול ובינוני וצלם יקר ומעולה, לקחת את היקר!טיב הצילומים יישאר אתכם הרבה לאחר שתישכחו שילמתם עוד כמה מאות שקלים.

בשמלה לבנה ושתי צמות...

במה עוד ניתן לחסוך? שמלת הכלה , למשל, לא חייבת להיות מבד איכותי שנשמר לנצח: זה צריך להיות יפה וטוב רק לערב אחד. גם לא חייבים שם של מעצב-על- הרי שם המעצב לא כתוב על השמלה ואף אחד לא יזכור מי עיצב לכם את השמלה. אתם ,לעומת זאת, תפתחו המון ציפיות לתוצרת של מעצב- על, ועלולים להתאכזב. גם השרות אצל מעצבי הצמרת לא תמיד בדיוק בצמרת...בכל מקרה תשלמו הרבה יותר מאשר אצל מעצב פחות מוכר , ולא בהכרח פחות טוב.

הבגדים שלו.

לגבי החתן, העצות הפוכות: הייתי מציעה לבחור בגד שניתן לנצל גם בהזדמנויות חגיגיות אחרות. לכן כדאי להקפיד על דגם יפה, על בד טוב ואם אפשר, גם על צבע נעים ולא חד-פעמי. תוכלו לנצל אחר-כך את החולצה הרבה פעמים, את המכנס והז"קט בקונגרס שתוזמנו אליו לבית הלבן או לבית בגוון אחר – מי יודע?

להזמין.

אפשר לחסוך הרבה כסף בהזמנות: אפשר לקבל הזמנות החל משקל אחד להזמנה, בכל מספר של המנות. זיכרו: ההזמנה היא דבר פונקציונלי – תפקידה להודיע על החתונה. פרט לכם ולהוריכם, אף אחד לא ישמור אותה, אז למה להשקיע בה כסף מיותר?

חתונה? לא אנחנו...

לגבי זר הכלה: אם תבקשו בחנות פרחים רגילה שיסדרו לכם "בוקה"( המילה המתאימה לזר הכלה) בצבעים שרצויים לכם, מבלי להזכיר שזה זר לכלה, תשלמו בדיוק רבע מחיר, אם לא פחות.בכלל, לגבי בחירת כל מיני פריטים שקשורים לחתונה: ככל שתמעטו להשתמש במלה "חתונה" אצל נותני שירותים שונים, תיווכחו שאפשר לחסוך הרבה כסף.ברוב המקרים, כדאי לזכור להזמין גם רב לעריכת החופה. אני יודעת שיש כאלה שחושבים שזה מיותר, אבל זה עדיין מקובל. גם כאן, אם לא תתעקשו על רב שהוא דמות מפורסמת, תחסכו הרבה כסף.

אז שיהיה המון מזל טוב לזוגות הנישאים!

לי קל אירועים מרכז מידע לארגון והפקת חתונות ואירועים

www.lee-kal.co.il

 

נושא המאמר: אוכל זה לא כל הסיפור - על חברות הקייטרינג וענף הארועים בישראל
מאת: זיו אייל - ייעוץ קולינארי   שמור מאמר למועדפים

אוכל זה לא כל הסיפור

על חברות הקייטרינג וענף האירועים

מאז ומתמיד הרגילו אותנו שאוכל הוא חלק בלתי נפרד מכל שמחה ואירוע. גדלנו על ברכי המטבחים הביתיים וכשהייתה סיבה למסיבה היינו מוצאים את עצמנו בשיטוט אחרי מסעדה טובה, כזו שאף אחד מהאורחים עדיין לא מכיר, שנוכל לספר בגאווה שאנחנו מצאנו את התגלית התורנית להפעם.

אבל מסעדות ובתי קפה לא תמיד התאימו לאופי החגיגות, וכשביקשנו לנו אירוע גדול יותר, עם פרטיות מהמוני בית ישראל, עם עיצוב משלנו ואוכל שאנחנו בחרנו – פנינו לעזרתן של חברות הקייטרינג.

חברות קייטרינג, מסתבר, מצויות היום בכל פינת רחוב כמעט ובהן מגוון רחב של פתרונות מזון, החל מחברות קטנות הפועלות ממטבחים ביתיים ומשרתות בעיקר אירועים קטנים, ועד לחברות ענק המסוגלות להאכיל אלפי סועדים ביום.

כך שאם חשבתם לקפוץ על העגלה הקולינארית הזו ולעשות על הדרך כמה שקלים, כדאי שתחשבו שנית לפני שאתם פורצים בסערה לשוק.

שפים צעירים, מסעדות, חברות לאספקת מזון מוסדי ואפילו חובבי מטבחים ביתיים, הצטרפו בשנים האחרונות לענף והתווספו לחברות הקייטרינג המקצועיות הקיימות.

התוצאה, כמו בכל כך הרבה תחומים אחרים במשק, היא הרסנית לענף.

לא בגלל שתחרות היא דבר רע. לא בגלל שאין הברקות מעניינות פה ושם. אפילו לא בגלל השחיקה ועבודות הלילה האינסופיות.

הסיבה היא שקייטרינג הוא מקצוע הדורש מהפועלים בו הרבה יותר מלדעת לבשל.

שמעון לוי מנכ"ל "בראף קייטרינג" ניסה בשיחתנו לשפוך אור על חלק מהבעיות בהן נתקלות חברות הקייטרינג: לדבריו, קייטרינג הוא קודם כל ניהול במשמעות הרחבה ביותר של הנושא: התמודדות עם כ"א רב אך זמני ביותר, קניינות ורכש בהשקעות גדולות, שיווק ומכירות, ומעל לכל – העמדת מטבחים בסטנדרטים ובתקנים המחמירים הקיימים כיום במשק.

במשק המצוי עדיין במיתון ובענף אשר מתחוללים בו שינוים מתמידים, אתה חייב לדעת לקבל החלטות ולכוון את החברה בדרך שתבטיח את עתידה ולא תגרום חלילה להשקעות מיותרות.

על מנת להצליח ולשרוד בשוק כה בעייתי, נמנה בכתבה את התחומים המרכזיים העומדים לפתחו של כל מי שעוסק, או מתכנן להיכנס ולפעול בתחום.

המזון

דרישות הקהל וההתפתחות המואצת בתחומי המזון בישראל הביאו את חברות הקייטרינג להכרה כי התפריט אינו יכול להיות סטטי. עליו לתת מענה לצרכים של סוגי קהל שונה, להתאפיין בחדשנות ולהיות חגיגי וטרי בכל אירוע.

לשם כך יש לבנות מערכת המצוידת במטבחים המתאימים הן לסוגי המזון המיוצרים בהם והן לכמויות ייצור מסחריות. המטבחים מטפלים בהכנה הראשונית של המזון כאשר כמעט כל ההכנות הסופיות נערכות כיום בשטחי האירועים השונים.

יש צורך לקבל החלטות תפעוליות לגבי הכנת המזון כשבראשן עומדת החלטה על ייצור עצמי לעומת outsourcing של מוצרים כגון קינוחים, מאפים וסלטים מבושלים.

בסופו של דבר יקום המטבח ויפול על העומד בראשו. מציאת האיש הנכון לתפקיד השף וניהול המטבח אינה משימה קלה. חשיבותו של השף היא יצירת התפריט אך כוללת גם את ניהול העובדים, בדיקת הספקים וקבלת הסחורות שהוזמנו ועבודה שלא פעם מאופיינת בלחצים ושעות לא שגרתיים.

לוגיסטיקה

כולנו מארגנים לעתים ארוחות בחיק הטבע.

מי מאיתנו לא מכיר את התופעה של הפריט החסר. לפעמים זה רק פותחן שימורים שבלעדיו לא נוכל לפתוח את הקופסא. לפעמים זה הפחמים למנגל, ועד לבשר שנשכח במקפיא.

עכשיו קחו את אותה ארוחה, תכפילו אותה ב 300 איש ותראו עד כמה גדול המאמץ הלוגיסטי.

לוגיסטיקה היא ירידה לפרטים הקטנים ביותר המרכיבים את האירוע. החל מהפותחן למטבח ועד לגפרורים שידליקו את הנרות על השולחנות עם תחילת האירוע. מערכות התפעול והלוגיסטיקה מתחילות בהערכות לאירוע חודשים לפני קיומו. הן מקבלות פרטים לגבי מספר משתתפים, מקום האירוע וצרכי הלקוח, ועל פי נתונים אלו מזמינים ציוד, מזון, מגייסים עובדים ועורכים תיאומים עם נותני שירות הקשורים לאירוע כגון מעצבים וחברות לשירותי בר.

חברות הקייטרינג נעזרות כיום בשרותי השכרת ציוד לאירועים. אלו מקלות מאוד על ההתארגנות, ומספקות מגוון גדול של כלים וציוד מטבחים, אך האחריות להזמנת הציוד והפיקוח ששום דבר לא יחסר נשארת באחריות הקייטרינג.

אף אחד מאיתנו לא יהיה מוכן לסלוח אם המפות לאירוע שלנו לא יהיו בצבע שבחרנו, אם כמות המזון לא תספיק או אם האורחים ייאלצו להמתין זמן רב לאוכל.

התחום הלוגיסטי הוא בד"כ מה שעושה את ההבדל בין חברה מקצועית לחובבנית, כאשר ללקוח אין את האפשרות לבדוק את הנושא לפני קבלת ההחלטה על בחירת החברה.

אבל יש פה נקודה נוספת למחשבה. צריך לא מעט אומץ לקום ולהגיד ללקוח שייתן בידנו את האירוע היקר לו ביותר (ולא רק מההיבט הכספי). ישנה אחריות עצומה כאשר ניגשים לארגן חתונה ומי שלא משוכנע ביכולותיו הלוגיסטיות במאה ואחד אחוזים עלול לגרום ללקוח עוול עצום ששום פיצוי כספי לא יוכל להשיבו.

ניהול עסקי ופיננסי

אחד התחומים הבולטים בהעדרם אצל לא מעט חברות הוא ההיבט העסקי בניהול העסק.

ענף האירועים מאופיין לא רק בתחרות גואה והולכת. זהו ענף בעל תנודתיות רבה המשתנה בקצב מהיר. מאפיין נוסף של הענף הוא העונתיות: מספר האירועים בחודשי החורף קטן בכשישים אחוזים לעומת עונת הקיץ. מועדי ישראל ותקופות בהן חל איסור על קיום חתונות מצמצמים עוד יותר את ימי הפעילות, כך שהעבודה המאסיבית נופלת על תקופה קצרה יחסית.

כך קורה שחברות שלא קיימו מערכת תקינה של ניהול מוצאות את עצמן לא פעם בקשיים תזרימיים בעונות החלשות ופוגעות ביכולתן לשרוד לאורך זמן.

ביצוע השקעות במטבחים ותשתיות, בציוד וברכש חייב להיות מתואם עם קצב המכירות על מנת שלא ליצור קשיים על המערכת הפיננסית.

הצבת יעדים ומעקב מתמיד אחר ביצוע, יאפשרו למנהלי החברה לעקוב ולשלוט על מצבה הכלכלי מבלי לפגוע ביכולותיה התזרימיות.

הבעיה היא כי לא פעם מצויים בעלי החברה באופן מאוד אינטנסיבי בשגרת היומיום, בקניינות, מכירות ופתרון בעיות, והם אינם מתפנים לבדיקה אמיתית ולראייה לטווח הארוך.

עובדים טובים שווים יותר

מדובר באחד הנושאים הבעייתיים ביותר בענף.

קשה מאוד לשמור על עובדים כאשר העונתיות אינה מאפשרת את העסקתם במשך כל השנה.

קשה עוד יותר להנחיל לעובדים המתחלפים כל הזמן את ערכי השירות של החברה, ללמדם את התפריטים ואת תפקידיהם באירועים.

להשיג עובדי מטבח טובים קשה לפעמים הרבה יותר. העבודה במטבחים שוחקת וקשה. היא מחייבת התמקצעות, לימוד והתמדה, ומאופיינת לא פעם בעבודה בשטח בתנאים בלתי נסבלים.

חברות הקייטרינג המובילות משקיעות לכן, הרבה מאוד בטיפוח ושמירה על צוות עובדים ותיק ונאמן, המהווה את השלד לפעילותן. הן מקיימות סדנאות הדרכה בתחומי המזון, היינות והשירות. עורכות ימי כייף ובילויים משותפים, והופכות את צוות עובדים לחלק בלתי נפרד מהחברה.

ועדיין לא דיברנו על שווק ומכירות. תחום בעייתי כשלעצמו המחייב את הקייטרינג לפעול בשתי חזיות: האחת מול הלקוחות, והשנייה מול אתרי האירועים שהם ספקי העבודה העיקריים של חברות קייטרינג.

ומה לגבי ההיערכות השונה לאירועים עסקיים? נושא שונה בתכלית הן בדרישותיו והן בנפחו בענף האירועים. וקניינות נכונה שתביא לחסכון בעלויות, ודרישות רישוי עסקים המכבידות מאוד על החברות המבקשות לפעול בצורה מסודרת, אך נאלצות להתמודד מול אותן חברות שבחרו שלא להשקיע בתחומים אלו וכך נחסכה מהם השקעה אדירה.

ענף גדול ומסובך הוא ענף המזון. אך פעילות בתחום הקייטרינג מסובכת שבעתיים, יעידו על כך כל העוסקים בתחום.

דבר אחד אפשר לומר בוודאות: העובדה שאתה שף מבריק, שעבדת במסעדות או הכרת את ענף המזון מבפנים – אינה ערובה מספקת כלל וכלל להצלחה בהקמת חברת קייטרינג.

לשם כך דרוש יותר – הרבה יותר...

זיו אייל

ייעוץ קולינארי ועסקי

www.allbiz.co.il/coffeebiz

 

נושא המאמר: טיפים למתחתנים
מאת: רן ביטון האירוע שלנו   שמור מאמר למועדפים

הזמנות לחתונה

כשאר אתם שולחים הזמנה לאורחים, צרפו גם מפת הגעה. הקדישו כמה דקות להביט בהזמנה ולראות שהיא ברורה ומדויקת, ואם יש צורך, בצעו בה תיקונים. כך תוכלו להקל על המוזמנים שלכם בהגעה לחתונה, וגם המצב רוח שלהם יהיה טוב יותר.

מקום לחתונה

אם אהבתם מקום מסוים אבל המחיר יקר יותר ומסתכם בשתיים שלוש משכורות חודשיות ממקום זול יותר, לכו על המקום היקר. את המחיר היקר תשכחו אחרי כמה חודשים, את החתונה המוצלחת תזכרו כל החיים!

בהצלחה!

לקשט את הרכב

אם אתם אמיצים אתם יכולים להגיע לחתונה באוטובוס אבל כנראה שלא תעשו את זה...

אם אתם מתכוונים לשכור רכב או להשאיל מ- חבר / בין משפחה קשטו את הרכב בלי להשאיר נזקים- לקשור את הסרטים והפרחים לידיות או למקומות שאפשר להסיר אותם במספריים, השתמשו כמה שפחות בדבק ואם כבר דבק אז משהו שניתן להסיר בכלות.

דבר מאוד חשוב! אל תוותרו על קישוט הרכב לחתונה, אתם תיהנו מאוד מהתגובות בכביש וברחוב.

לשמור על בכסף שלכם

לשמור על הכסף בחתונה: בדקו מראש שיוצב במקום קלפי לצ'קים וקופסא גדולה למתנות. בקשו גם שיעמידו לרשותכם חדר שניתן לנעול, בו ניתן לאכסן את הצ"קים ואת המתנות. אין טעם שאחד ההורים יעמוד ויאבטח כל הערב את המתנות.

להתחשב בהורים

ההורים שלנו מתרגשים לא פחות מאיתנו, לא כל יום הם מחתנים ילד, לכן, כמה שזה קשה שתפו גם אותם בהכנות לחתונה: רשמית מוזמנים, בחירת תפריט ועוד, תתפלאו אבל גם הם יהיו עצות מועילות לכם ובסופו של דבר זה גם הערב שלהם...

מוסיקה לקבלת פנים

חשוב! המוסיקה בקבלת הפנים היא חלק ל פחות חשוב מהמוסיקה בריקודים, חשוב לבחור שירים טובים ונעימים, השעתיים של קבלת הפנים הם אלו שיקבעו את מצב הרוח של האורחים שלכם במהלך הערב.

טיפול קוסמטי לפני החתונה

אם את מתכוונת לעשות טיפול קוסמטי לפני החתונה, כדאי לעשות אותו כחודש לפני החתונה. כך תבטיחי שגם אם יתגלה שאת אלרגית לאחד הקרמים ופיתחת פצעונים, הם יספיקו להעלם עד החתונה-כנאמר: "כדי שעד החתונה זה יעבור"...

לרקוד יחפים

אחרי יום עמוס מצפה לך ערב ארוך ומהנה לכן מומלץ להצטייד בזוג נעלים נוסף, בדרך הכלל בחורים נעלים לחתונה על פי היופי וההתאמה לשמלה ולא לפי הביצועים שלך על רחבת הריקודים. מומלץ להכין לפני נעליים נוחות יותר לזמן הריקודים או... לרקוד יחפה.

לשבת בחופה

אם אתם אורחים חופה בגן אירועים חשוב לדעת 2 דברים:

דבר ראשון- אל תאלצו את האורחים שלכם לעמד שעה וחצי בקבלת פנים, תנו להם את האפשרות להיכנס לאולם, מי שירצה יחזור שוב לגן לראות את החופה מי שלא- פשוט יעדיף לדבר עם החברים בזמן שאתם מתחתנים.

דבר שני- דאגו למספיק כיסאות ליד החופה, יש אורחים רבים שהם מבוגרים וגם הם רוצים ליהנות ולהתרגש יחד אתכם.

בחרתם במקום מדהים והחתונה קרבה ובאה, בדקו מראש שיש שילוט לאולם. לא כולם זוכרים לקחת איתם את המפות שמצורפות להזמנה, דאגו מראש לשילוט והכוונה מכל צומת מרכזית המובילה אל האולם/גן אירועים.

מזל טוב ובהצלחה!

www.eru.co.il

 

נושא המאמר: איך לעצבן את האורחים בחתונה בלי להתאמץ?
מאת: קורה שוורץ- לי קל אירועים   שמור מאמר למועדפים

אפשר לעצבן את האורחים בחתונה בהרבה דרכים.הנה לכם מבחר. לא צריך להשתמש בכל העצות. לעתים מספיקה עצה אחת קטנה ולכל אורחי החתונה יעלה מפלס העצבים. למשל:

- להזמין אותם לחתונה ביום שישי בצהריים באוגוסט, במקום פתוח במישור החוף ההביל או באזור השפלה המשפיל. כך הם יגיעו ויזיעו.

- להזמין אותם לחתונה בהרי ירושלים בערב קר של אוקטובר המאוחר, כדי שיקפאו.כך הם ייזכרו בחתונה שלכם בקור-רוח, אבל לא בקורת רוח.

- לשלוח הזמנה כל-כך מקורית, שצריך לנחש שזאת בכלל הזמנה לחתונה.

- לשלוח את ההזמנות לחתונה ברגע האחרון.

- 'לייבש' אותם שעתיים בעמידה, עד שתעמידו את החופה.

- להזמין רב שזוכר מתי להתחיל את טקס החתונה, אבל שוכח לסיים.

- לערוך את החתונה ביום חמישי בערב, בשיא הפקקים, ועד כמה שיותר רחוק מהמרכז.

- להזמין אותם לחתונה במקום נידח, רק משום שאתם אוהבים את המקום הזה במיוחד. אם המקום שכוח אל, אל תתפלאו אם גם חלק מהאורחים ישכחו להגיע אל...!

- לדרבן עשרה דודים שישאו עשרה נאומים ארוכים, לא ברורים ומצ'עממים.

- לסדר מעט מדי מזנונים, כך שהתור בקופת הסופר ביום שישי בצהריים נראה זניח לעומת התור במזנון בחתונה שלכם. אבל האורחים המסכנים כבר שילמו, ועוד מראש- אז למה להעניש?

- לדאוג לכך שסביב שולחנות החתונה ,תהיה הושבה ללא חשיבה: אתם מושיבים את הבוס הנמרץ בן השלושים ליד הדודה הרדומה בת השבעים, את השכנים עם הילד המרגיז ליד הגיס הרווק עם המעי הרגיז, ועוד צירופים מדהימים מסוג זה.

- להזמין בחתונה אוכל שאתם אוהבים, אבל האורחים שונאים. למשל: דגים לתימנים, ארוחה חלבית לארגנטינאים, אוכל ללא תעודת כשרות לדתיים, אוכל מתקתק להודים המכורים לאוכל חריף, אוכל חריף לפולנים המתונים,ריקודים מעורבים בחתונה חרדית ועוד...

- לקבוע את תאריך החתונה בתאריך עגול, למשל:08/08/08. זה מבטיח שכל אורח יקבל לפחות שתי הזמנות לחתונה באותו תאריך, כך שיצטרך לעשות אן-דן-דינו לאיזו חתונה יבחר להגיע.

- לבקש מכל החברים להביא לחתונה את כל הילדים, רצוי תינוקות, עדיף עם עגלות. לרכז את כולם צמוד לרחבת הריקודים, כך שכל זוג שירצה לרקוד, יצטרך לרקוד קודם בין העגלות הצפופות.

- אם יש הרבה תינוקות בין החברים, לעודד את ההורים להביא אותם. לסדר בפינת הישיבה האלטרנטיבית בחתונה גם פינת הנקה. ומי שלא ראה שמחת בית השאיבה, לא ראה שמחה מימיו!

- לא להשמיע אף שיר שיכול להרקיד גם את האורחים המבוגרים, אלא רק טראנס והאוס.

- להושיב את כל המבוגרים צמוד לרחבת הריקודים, ואת הצעירים הכי רחוק מהרחבה.

- להצמיד את הצלם לאורחים בזמן האוכל, כדי שיצלם אותם לועסים.

- -לחילופין: לצלם רק את רחבת הריקודים, כך שלדודים לא תהיה אף מזכרת מצולמת מהחתונה.

יש עוד הרבה דרכים לעצבן את האורחים, אבל קיבלתם כאן מבחר לא קטן של עצות. הפעם אנא הימנעו מלהשתמש בהן- ומזל טוב!

לי קל אירועים מרכז מידע לארגון חתונות בר מצווה אירועים גני אירועים

www.lee-kal.co.il

 

מאמרים נבחרים נוספים בנושא ארועים :

 לבחור נכון את הדי ג'יי (תקליטן) לחתונה - מוסיקה לארועים - תקליטן לחתונה - די ג'יי לחתונה - תקליטן

הפקת אירועים עסקיים בקלות - אירועים עסקיים - הפקות אירועים

ארגון חתונה - הפקת אירועים - חתונה - חתונות

הפקות אירועים בקלי קלות

תהליך הכנת בירה

נושא המאמר: תהליך יצור טקילה

נושא המאמר: משקאות אלכוהולים

תקופת היובש בארה"ב - קורס ברמנים - תקופת היובש

התהוות תרבות השתייה - תרבות שתייה - קורס ברמנים - ברמנים - אלכוהול - גילוי האלכוהול  - הפקת האלכוהול

הברים של פעם - כיצד החלה תרבות הברים ? - בר אלכוהול - קורס ברמנים - שר המשקים - משקאות אלכוהוליים

אירוע בטבע

אירוע לעסקים בטבע