שיווק באינטרנט

אם אתם בעלים של וילה בכל מדינה בעולם, להלן מספר אתרים ששווה לכם לפרסם בהם :
אם יש לכם וילה ביוון, אתר איי יוון הישראלי הוא המקום הנכון ביותר : איי יוון

שיווק באינטרנט הוא הדרך להגיע ללקוחות חדשים בעמצאות האינטרנט, ניתן לבצע שיווק באינטרנט ע"י קידום אתרים במנועי חיפוש, פרסום באתרי אינטרנט שונים וע"י דרכי מיתוג שונות, בעמוד זה של קליק גו אינטרנט הבאנו לכם מקבץ של מאמרים נבחרים בנושא שיווק באינטרנט, קידום במנועי חיפוש, מיתוג ופרסום, המאמרים נלקחו מתוך אתר מאמרים ארטיקל, מנוע לחיפוש ופרסום מאמרים מקצועיים ללא תשלום, אם יש לכם מידע נוסף או מאמר שתרצו לפרסם בעמוד שיווק באינטרנט זה, נשמח אם תצרו איתנו קשר [email protected], כמו כן הקישורים בראש עמוד זה מתאימים לפרסום לעסקים בתחום של שיווק באינטרנט והם פנויים כרגע לפרסום, צוות קליק גו מאחל לכם קריאה מהנה!

נושא המאמר: משיווק באינטרנט למבול של לקוחות חדשים.
מאת: עדי זוגלובק   שמור מאמר למועדפים

ייעוץ שיווקי: תמונת מצב לפני תחילת הייעוץ. אלי (שם בדוי) הינו בעלים של עסק קטן. הוא מעסיק כ- 8 עובדים ו-"מסתדר", אבל לא ממריא. הוא מרגיש שנתקל ב"תקרת זכוכית" חרף כל מאמציו השיווקיים. העסק שלו פעיל בנישה מצומצמת מאד עם קהל לקוחות מוגדר וממוקד. בטרם הייעוץ, עיקר עבודתו היתה מול קהל לקוחות ותיק ומידת החדירה לקהל לקוחות חדש בשוק הארצי הייתה תמיד מוגבלת. חבר שקיבל יעוץ שיווקי בחברת עוצמה עסקית וריבע את מחזורי המכירות שלח אותו לעוצמה עסקית על מנת שיממש את פוטנציאל המכירות של העסק שלו. תחילת יעוץ שיווקי: נקודת המוצא של אלי . לאחר 20 שנה במקצוע, אלי היה משוכנע כי אין שום דרך להגיע אל לקוחות חדשים, לכן את עיקר מאמצי השיווק הוא ייעד ללקוחות ותיקים שכבר רכשו בעבר מוצרים מהעסק. לדבריו, התחרות הקשה ומצב המשק אחראית לכמות העבודות המצומצמת שלו ולנתח השוק המצומק שהוא התאמץ להחזיק. ההנחה של אלי כי לא ניתן לעשות דבר ברמה פנים ארגונית התגלתה כלא נכונה. כתוצאה מהנחה זו אלי לא ביצע דבר ולכן גם לא הצליח להפגין שיפור. בבדיקה יסודית עלה, כי למרות היות אלי מנהל מצליח יחסית מזה 20 שנה ולמרות תואר אקדמי, קורסים והכשרות, לא היו לאלי כלים יעילים ואפקטיביים בנושא שיווק או מכירות. גרוע מכך, הנתונים על פיהם אלי פעל היו נתונים לא ישימים ואלו עמדו בבסיס ההתדרדרות הניהולית. יעוץ שיווקי: התהליך אלי מצוי כיום בעיצומו של תהליך יעוץ שיווקי מקיף . הפעולות הראשונות שביצע בהנחיית יועציו השיווקיים נגעו לתחום השיווק, ובמיוחד: שיווק באינטרנט. תהליך הייעוץ פצח בביצוע צעדים מקדימים 0-9 בשיווק, עם דגש על שיווק באינטרנט, כדי לבסס ולייצב את הפעילות ולשפר את יחסי ההמרה. לאחר מכן החל לבצע את תוכנית ה- debug למערך שיווק באינטרנט, שנמצא לוקה בחסר. תוכנית ה- debug לשיווק באינטרנט כללה, בין היתר, בניית אתר אינטרנט מתקדם ואינטגרציה של כ- 65 מרכיבים מדויקים במטרה להביא את האתר להיות כלי יעיל וחזק ליצירת קשר עם ציבור הלקוחות הפוטנציאלי. יעוץ שיווקי: נתונים תקציביים וביצועיים טרם תהליך התיקון, תקציב הפרסום באינטרנט עמד על כ- 7,000 ש"ח לחודש והניב מעט מאוד לידים שחלקם המועט הפך ללקוחות. אלי הסיק מכך כי הפרסום באינטרנט בזבזני ולא יעיל. במהלך התהליך, החל אלי להשיג אחוזי סגירות גבוהים יותר וכתוצאה, יותר לקוחות. מצב העסק השתנה מקצה לקצה. האתר החדש והמדויק שנבנה על ידי צוות מקצועי בפיקוחו של יועץ שיווקי של עוצמה עסקית עלה לאוויר. אלי נדהם לגלות שהעבודה האמיתית מתחילה בשלב זה. העבודה הייתה סיזיפית וכללה כמות אדירה של פרטים קטנים, כל אחד מהם מבוצע לרמת מושלמות ללא פשרות ואז החל האפקט המצטבר לתת את אותותיו. האתר החל להתקדם במעלה המיקומים בחיפוש האורגאני של מנוע החיפוש גוגל: מעמודים אחוריים - מעלה מעלה, אל עבר ריכוז תנועת החיפושים. אלי החל לקבל עוד ועוד פניות של לקוחות פוטנציאלים מהחיפוש האורגאני. כתוצאה תקציב הפרסום המאסיבי הוקטן יותר ויותר בצורה מדורגת. כמות הכניסות של לקוחות לאתר של אלי הלכה ועלתה. הטלפון שהיה דומם עד כה החל לצלצל ללא הפסקה. הצעות מחיר שאלי הפיק, החלו לזרום בשטף החוצה. עסקאות החלו להיסגר. כסף שבעבר "נשאב" לתקציב הפרסום נשאר עכשיו בבית. שורת הרווח הנקי גדלה. בחישוב שערכנו, כמות הפניות שאלי מקבל שקולה לתקציב שיווק של כ- 5,000 ש"ח בחודש (!) רק שכעת הפניות הללו מתקבלות בחינם, ללא הוצאה כספית כלשהי. הלקוחות שהחלו פונים אל אלי נעשו ממוקדים יותר ספציפית לנישה שלו והוא נוכח לדעת כי האתר החדש עושה עבורו את כל עבודת המכירות. לאלי נשאר רק לגבות את התשלום ולספק את הסחורה. אלי סיים את שלב השיווק והמכירות בתוכנית הייעוץ שלו. הרווח התפעולי של אלי השתפר בעשרות אחוזים. אלי שוקד כעת על בניית מערך תפעולי יעיל יותר כדי לטפל בתנועת הלקוחות הרבה על מנת להבטיח שכל הלקוחות הפונים יקבלו שירות. צעד זה צפוי אף הוא לשפר את שורת הרווח הנקי שלו. יעוץ שיווקי: מסקנות ניתוח המקרה של אלי. 1) אם אתה מנסה לפתור דבר מה ולא מצליח, אתה מנסה לפתור את הדבר הלא נכון. 2) רק על ידי יישום כלים נכונים תוכל להפיק תוצאות אפקטיביות. 3) בשיווק, כשנגעת בנקודה הנכונה, אתה תדע על כך - הטלפון פשוט לא יפסיק לצלצל! מוגש על ידי: עדי זוגלובק, http://www.powerbusiness.co.il איסוף חומרים: חנן זוגלובק ,עדי זוגלובק,חנן זוגלובק,יעוץ עסקי,ייעוץ עסקי,יעוץ עיסקי,ייעוץ אירגוני,מומחיות ניהול.
www.powerbusiness.co.il/subpage.asp?page=success

נושא המאמר: איך כתובת אינטרנט נכונה יכולה לקדם אותך?
מאת: צחי צימט   שמור מאמר למועדפים

בחירת כתובת אינטרנט (דומיין) הופכת למשימה חשובה מאוד - כל הטיפים במאמר זה, ראשית חשוב לי לציין כי אנו לא עוסקים בקידום אתרים כפי שרוב הציבור מכיר, אנו משרד פרסום המתמחה באינטרנט וכך אנו מקדמים אתרים - מכלול פתרונות וקריאייטיב המותאם ליעדים ומשימות, בפרסום אין שום דבר טכני והתעסקות בשורות קוד אלא מיקוד בקונספט פרסומי ושיווקי, מיתוג נכון ברשת, יחסי ציבור ועוד.כשאנו מעלים אתר לאוויר עלינו להתייחס לאתר בדיוק כמו למשרד חדש שאנו מקימים, לא עושים אתרים בשביל הרושם אלי כדי לשווק ולמכור, בשורה התחתונה לפתוח ערוץ קשר אל העסק שלנו הזמין לכולם 24 שעות ביממה. כתובת האינטרנט או בשמה הלועזי - דומיין, היא למעשה סימן ההיכר שלנו ברשת ואולי אפילו הרבה לפני המחשבה על האתר יש לאמץ את כל התאים האפורים כדי למצוא שם נכון ויעיל, במסגרת עבודתי והכשרתי כקופירייטר אני יכול להעיד כי לא מדובר במשימה קלה, אבל כאשר הוגים שם טוב שעובד עבור העסק -אין שמחה גדולה מזאת. לרוב ההעדפה תהיה לרשום דומיין תחת שם העסק לרוב עושים שימוש בשם העסק בעברית לדוגמה: danimizugavirbaam אולי הכתובת הזאת נכונה מבחינת שם העסק אבל גרועה מאוד מבחינת ההשפעה של הדומיין את מיתוג וקידומו של האתר. הטיפ הראשון שכדאי להפוך לכלל - כתובת שאי אפשר להעביר אותה בשיחה טלפון היא לא טובה, לצד המילולי יש חשיבות מאוד גדולה קחו למשל את מותגי האינטרנט הגדולים ביותר: GOOGLE, EBAY ,AMAZON,PAYPAL,YOUTUBE כולם חזקים מאוד מבחינת הגייה ומסייעים למותג להיות קליט, היו בטוחים כי כשחשבו על השם חשבו על הכתובת וזה עובד. הטיפ השני הוא נסו לשלב מילה הקשורה להגדרה העיסקית שלכם לצד השם ואולי במקומו - זה עובד! כדאי לשלב ולהפריד בעזרת הסימן "-" בין המילים לדוגמה אם ניקח את ידידנו הדימיוני מתחום המיזוג, כתובת שבהחלט יכולה לספק את הסחורה היא dani-aircontion למה? כי היא עדיין משמרת את שם בעל העסק אף מצרפת אליו את תחום העיסוק ופה אנו גם מסייעים למנועי החיפוש השונים על ידי יצירת רלוונטיות בין שם העסק לבין תחום עיסוקו וזוהי מילת המפתח בקידום המודרני. טיפ שלישי הוא לנסות למצוא כתובת שהיא בדיוק הגדרת העיסוק אולי אפילו "לוותר" על שם העסק ולתפוס את הדומיין שמבטא בדיוק מה אנו עושים ובמקרה של ידידנו ככל שיתמקד במה הוא עושה ויתפוס דומיין מתאים הוא יכול לסייע בהחלט למנועי חיפוש למצוא אותו - במקרה שלו המילה מיזוג אוויר או דברים מקבילים באנגלית שישמשו אותו כדומיין הם התחלה נפלאה לקידום מצויין ובחינם. לגבי סיומות של כתובות - אין חשיבות לסיומת למי שמתלבט בין דומיין מקומי לדומיין בין לאומי מה שכן צריך לחשוב עליו טוב זה שם מנצח שיעזור לעסק שלכם להתמתג כראוי ולהתקדם במיקום שלו במנועי החיפוש השונים ברשת.
www.zimet-creative.com

נושא המאמר: שיווק אינטרנטי - שיווק באינטרנט - פרסום באינטרנט - קידום אתר - בניית אתר
מאת: אלון סודרי וקרן ספיר   שמור מאמר למועדפים

שיווק אינטרנטי - שיווק באינטרנט - פרסום באינטרנט - קידום אתר - בניית אתר


שווק אותה חברות ועסקים רבים מודעים לכוחו הרב של האינטרנט ודואגים להקים אתר מרשים המציג את העסק והשירותים שלהם. יחד עם זאת חשוב לדעת שאתר אינטרנט דורש תחזוקה, ניהול תכנים ושיווק בלתי מתפשר. עסקים אשר לא דואגים די הצורך לפרסם את אתרם, אינם מקדמים את העסק שלהם ולא חושפים אותו בפני לקוחות פוטנציאליים. במאמר הבא תוכלו ללמוד כיצד לשווק את העסק שלכם כמו שצריך "מדליק, אינטליגנטי, מעוצב יפה, מרשים", אלו הפידבקים שאתם מקבלים מהחברים על האתר שלכם, כלומר על עצמכם. אבל מה עם הקהל והלקוחות הפוטנציאליים שמתעניינים במוצר ובשירותים שמספק העסק שלכם? במילים אחרות, מה שווה האתר אם האנשים הנכונים לא מודעים לקיומו. ובכן, טוב שהתחלתם לקרוא - במאמר הבא תלמדו על אודות שיווק באינטרנט ותוכלו להבין את התרומה המשמעותית שלו שיש לו בעבורכם ובעבור העולם. שיווק באינטרנט - שתי מילים, שתי משמעויות. בואו וננסה להבין אותן. המושג שיווק מכיל בתוכו: יוזמה, קביעת תעריף, קידום והפצה של רעיונות, מוצרים ושירותים. תהליך השיווק אמור ליצור יחסי גומלין בין יחידים וקבוצות. הצורך במוצר או בשירות נובע מתחושת מחסור. לדוגמה, אתם קוראים את המאמר הנ"ל כדי לענות על איזשהו צורך אישי, צורך בידע, ואנו ככותבי המאמר מספקים בעבורכם את השירות הזה. הכלל שעומד מאחורי המונח "שיווק" מסביר את הנקודה הבאה: קונים יעדיפו לרכוש מוצר שמציע משווק מסוים (הלוא הוא המותג), שלפי נקודת מבטם יספק את צורכם בצורה הטובה ביותר. על המשווק מוטלת האחריות לאתר קבוצה גדולה די הצורך שזקוקה לשירות מסוים ולהשקיע בה מאמץ שיווקי מתואם. כל זאת על ידי תכנון אסטרטגיה שיווקית, תהליך שאמור להשיג יעדים דרך הבנתם של תנאי השוק המשתנים, יעדי העסק ויכולותיו. אסטרטגיה שיווקית נכונה תבדיל אתכם כמשווקים משאר המתחרים, ותייצב אתכם במקום מוביל בתפיסתו של הצרכן. לאחר בניית האסטרטגיה השיווקית רצוי לבנות מערכת הפצה דרך התקשורת השיווקית: יחסי ציבור, פרסום, מכירה אישית וקידום מכירות. כמובן שלכל מקור שיווקי יש אופי השפעה שונה על הצרכן. התקשורת השיווקית משתמשת באמצעי המדיה כגון: טלוויזיה, רדיו, טלמרקטינג, דיוור ואינטרנט. אינטרנט הוא למעשה רשת מחשבים גלובלית, המחברת בין רשתות מחשבים שונות ומקשרת בין מיליוני מחשבים בעולם. האינפורמציה העצומה האגורה ברשת והמסחר הרב שמתרחש הודות לה, הפכו את מדיית האינטרנט בסוף שנות ה־90 לגורם משמעותי ועוצמתי בזירת ההתפתחות הכלכלית והתרבותית. כעת, לאחר שהגדרנו את שני המונחים, נלמד על דרך ההפצה של התקשורת השיווקית באינטרנט, הלוא הוא השיווק באינטרנט: ראשית, כדאי להכיר את יתרונותיו וחסרונותיו של השיווק האינטרנטי: יתרונות: הפעלת החושים על ידי וידיאו, אנימציה וסאונד אינטראקטיביות המאפשרת דיאלוג פורה עם הצרכן אפשרות להעמיק את המסר שאותו אנו רוצים להעביר באמצעות תוכן עשיר האינטרנט מדיד וניתן לדעת הכל בזמן אמת (זמן גלישה, מספר גולשים וכדומה) עלות נמוכה של שיווק מסר גמיש אשר ניתן לשנותו התאמה של נושאים חסרונות: חשיפה סלקטיבית – הגולש בוחר לאיזה מסר ייחשף יכולת התעלמות מצד הצרכן מגבלת מהירות אקטיביות – נדרשת פעולה "מירבית" מצד הלקוח הפוטנציאלי לאחר שסקרנו את יתרונותיו וחסרונותיו של האינטרנט, ודרך השיווק בו, נלמד כיצד לגרום לקהל הלקוחות הפוטנציאלי להגיע אל אתרנו, ובמילים אחרות: נתחיל בתהליך השיווק: קידום במנועי חיפוש - SEO: כיום חיפוש המידע מתבצע בעזרת מנועי חיפוש כגון Google, וואלה!, MSN ואחרים. התהליך הוא טכנולוגי בעיקרו ומתבסס על מיפוי של מילות המפתח הקשורות לתכני האתר. ההבדל והיתרון של ערוץ מנועי החיפוש על פני ערוצי מדיה פרסומיים אחרים, מתבטא בכך שהגולש בוחר את המידע שאליו הוא נחשף. החשיפה לא נכפית על הגולש בניגוד לרצונו כמו שקורה עם פרסום ברדיו או עם פרסומי חוצות. יחסי הציבור באינטרנט משלבים את המידע או האתר במנועי החיפוש, בצורה כזו שהמשתמש יגיע אליהם בקלות והם ייתפסו כאמינים ואובייקטיביים בעיניו. המילים והמונחים הנכונים שיבחר בעל העסק ייצרו ביקוש גבוה לתכנים שבאתר בעזרתם האדיבה של מנועי החיפוש. כאן בעל העסק יכול להבטיח את מיקומו הריאלי בכל חיפוש הקשור לאתרו. המילים הקשורות לתחומו של בעל העסק, שייבחרו בצורה נכונה, יקבעו את מיקום העסק במנוע החיפוש ואת האפשרות שהקהל, האנשים והלקוחות הפוטנציאליים ייכנסו לאתרו. שיווק במנועי החיפוש - SEM : בכדי להגיע לקהל יעד ספציפי, על בעל העסק מוטלת האחריות לשווק את עצמו באתרים מסוימים, הפונים לקהל הרחב בכלל ולקהל הפוטנציאלי בפרט. לכן, חשוב שהעסק יימצא באתרים הרלוונטים לתחומו, אתרים מקצועיים, פורומים וקהילות. עם זאת, גם אם העסק מופיע במנוע החיפוש העבודה לא הסתיימה - צריך לעדכן את התוכן באתר, להכניס מאמרים הקשורים לתחום העסק, לקנות קישורים וקישורי פרסום מאתרים רלוונטיים, ליצור יחסי ציבור באינטרנט ותוכניות שיתוף פעולה בכדי להעצים את הנוכחות של העסק באינטרנט בכל מקום שבו נמצא קהל היעד שלו. בעולם האינטרנט "התוכן הוא השולט", לכן ככל שהתוכן שיציע העסק יהיה איכותי וממוקד, כך ירבו לפנות אליו הגולשים ו/או הלקוחות הפוטנציאליים. התכנים הכתובים הם "השחקן הראשי" של האתר. בשיתוף הקריאטיב הם יוצרים סדר הצגה ברור לעין ואתר שכיף לגלוש אליו ולקרוא בו. התכנים הם אלו היוצרים את עיקר התדמית של העסק בהתאם למטרות הלקוח. פרסום ב"תשלום לפי לחיצה"- PPC: שיטת פרסום זו משמשת השלמה ל-SEO. השיטה יוצרת אפקט פרסומי מיידי ורחב, וניתן לבקרה ברמה גבוהה מאוד. "באינטרנט הכל מדיד", אומרים מומחי השיווק של האינטרנט. הסטטיסטיקה שאותה ניתן לקבל על אודות המתרחש באתר האינטרנט רחבה מאוד, וכדאי ללמוד כיצד לנתח כל פיסת אינפורמציה. ככל שבעל העסק ימקד עצמו לקהל היעד הספציפי שלו, כך יגלשו הלקוחות הפוטנציאליים לאתרו. אבל בסופו של דבר "It's all about the money". השיטה הזו מוגבלת לתקציב הפרסום של בעל העסק. הקמפיין יתפרס לאורך זמן התשלום וברגע שייגמר התקציב ייעלם כלא היה. קמפיינים פרסומיים בתשלום במגוון אתרים: דבר הכרחי הוא לבלוט בין כל המסרים הרבים המופצים באינטרנט. בעל עסק מצליח חייב לזכור שהוא מתחרה בתחרות קשב בין כל ה"רעשים המסריים" הרבים. הדרך לשבות את קהל היעד היא להציג את האתר בצורה מסקרנת המושכת תשומת לב, והביצוע וההוצאה לפועל לכך יהיו בדרך פרסומית - עיצוב באנר באתר אינטרנט. הבאנר הפרסומי מאתגר, יוצר עניין ו"טיזר" סקרני אצל הלקוח הפוטנציאלי. באמצעות אפקטים של מולטימדיה בפרט, ועיצוב מיוחד בכלל, יוכל העסק להוביל את הלקוחות הפוטנציאליים להיכנס לאתר. לסיכום, כאשר בעל עסק מעוניין לבחור מדיה שתשווק את מוצריו או שירותיו, עליו להבין את יתרונות וחסרונות המדיום הנבחר. עליו להבין את תרומתה של המדיה עם חשיפת המסר, אשר תשכנע ותניע לפעולה את הלקוחות הפוטנציאליים לרכוש ממוצרי או שירותי העסק. על המדיה הנבחרת לקלוע במדויק בקהל המטרה של העסק, להגיע למקסימום ידע על אודות קהל היעד ולהשפיע עליו בהתאם לחשיפה, ולדאוג שכל הדרישות הללו יעמדו בתקציב שבעל העסק הציב לעצמו בנוגע לאותו מדיום נבחר. האינטרנט מפתח פתרונות שיווקיים בשיטות ובטכנולוגיות שיווק חדשניות. שירותי השיווק באינטרנט מוצעים על ידי חברות שיווק שונות, שמטרתן ליצור תנועה ממוקדת לאתר ולהעלות את יחס הטרנספורמציה שבו, לקוחות שיהפכו מפאסיבים לאקטיבים. קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) הוא אחד הכלים המרכזיים לשיווק באינטרנט, והוא מתייחס לאופן שבו ממקם בעל העסק את התוכן בעמוד, כלומר, מתייחס למיקום המילים אשר אותן בעל העסק מעוניין לקדם. הצלחת השיווק באינטרנט באה לידי ביטוי כאשר לקוחות רבים מגיעים לאתר דרך מילות חיפוש מסוימות, מילים שהאתר מעוניין לקדם. לפרסום אתרים דרך האינטרנט יש יתרון משמעותי על פני פרסום בכל מדיה אחרת. האינטרנט הוא כלי מכירתי החושף את לקוחותיו הפוטנציאליים למוצריו ולשירותיו. הלקוחות יכולים להתרשם מהאתר באמצעות לינק או באנר המושך תשומת לב, וכך יכולים להפוך מלקוחות פוטנציאליים בלבד ללקוחות אמיתיים, וזאת ללא כל מאמץ - מבלי לעבור את מפתן דלת הבית.
www.aurion.co.il

 

נושא המאמר: שיווק באינטרנט ו Web 2.0
מאת: אביטל יוגב    שמור מאמר למועדפים

זהו המאמר השלישי בסדרת המאמרים העוסקת בתחום המרתק של שיווק באינטרנט.
המאמר הראשון התמקד בשיווק באמצעות תוכן באתר החברה, המאמר השני עסק בשיווק באמצעות הפצת ניוזלטר.
מאמר זה יתמקד בבאז וורד הפופולרית ביותר היום בתחום האינטרנט "web 2.0", ואיך יכולות חברות מסחריות לעשות בה שימוש שיווקי מתוחכם.

מה זה web 2.0?
הרשו לי לתקוע סיכה בבלון המנופח. יסלחו לי ידידי המלומדים, אם אביא כאן הגדרה פרטית משלי:
web 2.0 הוא שימוש בטכנולוגיות חדשות יותר וחדשות פחות, על מנת לשתף מידע וליצור תוכן חדש ברשת ע"י הגולשים.
הגדרה זו אולי לא תוביל אתכם ליצירת סטארט-אפ חדשני מחר בבוקר, אבל תשרת היטב חברות מסחריות קונבנציונליות, שרוצות להתאים את מאמצי השיווק שלהן לעולם האינטרנט התזזיתי הרוחש סביבן.
נפשט את הדברים עוד יותר: קראתם כתבה ב-ynet והגבתם עליה? ייצרת תוכן.
נכנסתם לפורום "בורסה ושוק ההון" בתפוז והבעתם את דעתכם על מכירת המניות של הרמטכ"ל? ייצרתם תוכן.
בין שאתם מודעים לכך, ובין שלא, במוקדם או במאוחר תמצאו את עצמכם חלק ממהפיכת web 2.0.
web 2.0 מאפשרת לכם לא רק להשחיל פה ושם כמה משפטים לאינטרנט, אלא גם לייצר תכנים מקצועיים על בסיס קבוע, ולפרסם אותם. למשל באמצעות בלוגים.
בלוגים הם תכנים, הנכתבים ע"י גולשים (להבדיל מעיתונאים מקצועיים), והמועלים לרשת על גבי פלטפורמה טכנולוגית חדשנית, המאפשרת לעשות את התהליך כולו בלי ידע בתכנות. בארץ ובעולם קיימות פלטפורמות שונות, כולל הפלטפורמה הידידותית פרי השת"פ בין תפוז לגלובס.

מה הקשר בין web 2.0 לשיווק?
אם נמשיך בקו המפשט, הרי שמבחינתכם, כמשווקים, web 2.0 הופכת את האינטרנט למדיה זמינה, נגישה וזולה עבורכם. הפלטפורמה הטכנולוגית נמצאת כאן. כל מה שאתם צריכים זה לצקת לתוכה את התכנים המתאימים לכם. על החשיבות של ייצור תכנים ע"י חברות מסחריות דיברנו במאמר הראשון. שם הזכרנו את מאגרי הידע העצומים הקיימים בכל חברה, ואת היתרון שבשיתוף הידע הזה עם קהל הלקוחות (הקיים והפוטנציאלי) של החברה. שיתוף ההופך את החברה שלכם לאוטוריטה בתחומכם, וחושף אתכם בפני קהל לקוחות הולך וגדל. השימוש ב-web 2.0 מאפשר לחברה לשכלל את מגוון הדרכים בהן היא מגיעה לקהלי היעד שלה. לא רק לשתול את התכנים באתר החברה, ולעבוד קשה על הבאת גולשים לשם, אלא לצאת "לשטח", ולהביא את התכנים אל הגולשים, במקום בו הם נמצאים. אגב, למען הסר ספק, המונח "תכנים" אינו מתייחס רק למילה הכתובה. גם תמונות, סרטוני וידאו, יצירת אינדקסים וכד' – פירושם תכנים.

דוגמאות לתכנים שיווקיים באמצעות web 2.0
על מנת שהמסר במאמר זה יהיה ישומי לכל בעל עסק או מנהל שיווק בחברה, אתן כאן שתי דוגמאות פשוטות. כמובן שבשיווק, יצירתיות היא שם המשחק, ואתם מוזמנים לקחת את הדוגמאות ולפתח אותן.

דוגמא 1: תגובות למאמרים (טוקבקים):
לפני מספר שנים יצא בנק הפועלים במהלך חדשני, שלווה בקמפיין פרסומי. קולגה מלומד שלי כתב מאמר, באחד הפורטלים המכובדים, ובו הסביר, באותות ובמופתים, מדוע, לדעתו, המהלך של הבנק לא יעיל, לא עונה על צרכי הלקוחות וכן הלאה. לפי כללי המשחק הקיימים, צריכה הייתה דוברות בנק הפועלים להכין תגובה הולמת, לפנות למערכת אותו פורטל, ולבקש מהם להקצות מקום מכובד לאותה תגובה. סביר להניח (כמו תמיד במקרים כאלו) שהתגובה היתה מתפרסמת יום-יומיים אח"כ, לא באותה הבלטה של המאמר המקורי, ובוודאי שלא מגיעה ביעילות לאותם אנשים שקראו את המאמר. במקום זאת הגיבה דוברות בנק הפועלים בטוקבקים שליוו את הכתבה. תגובה מקצועית, מכובדת, שנתנה תשובה הולמת למאמר. בלי לבזבז זמן, בלי לחכות לחסדי המקום שתקצה להם המערכת, ובעיקר – תגובה המגיעה ישירות לאנשים שקוראים את המאמר.
גם אתם יכולים לעשות זאת. סירקו על בסיס קבוע את המאמרים הקשורים לתחום שלכם, והגיבו עליהם. תנו תגובות מקצועיות, שיעידו על ההבנה העמוקה שלכם בתחומכם. זו ההזדמנות שלכם להרשים את הקהל הפוטנציאלי שלכם, ולהשמיע את קולכם.

דוגמא 2: השתתפות בפורומים
פורום הוא פלטפורמה טכנולוגית, המאפשרת לגולשים ליצור הודעות חדשות, ולהגיב על הודעות של אחרים. קיימים פורומים כמעט לכל נושא או תת-נושא שתוכלו להעלות בדעתכם. החל מפורומים מקצועיים בנושאי כלכלה, עסקים ומשפט, ועד פורום מעריצי בריטני ספירס או כותבי מד"ב ופנטזיה.
אז מה לחברה עיסקית מכובדת ורצינית ולפורומים?
1. פורומים הם המקום בו נמצא הקהל שלכם. זו דרך קלה ונגישה להגיע אליו, ולפרוס בפניו את המוצרים שלכם, השירותים שלכם, ה"אני מאמין" שלכם. ובכלל – לאפשר לו להכיר אתכם. אבל דרך נוכחות קבועה בפורומים תוכלו גם להכיר טוב יותר את הקהל שלכם. מה הוא מחפש, מה מפריע לו, על אילו צרכים יכולים המוצרים שלכם לענות.
2. חלק גדול מדעת הקהל מתעצב בפורומים ובטוקבקים. מכיוון שהכותבים, משתתפי הפורום הקבועים, אינם עיתונאים או "אנשים מטעם" דעה שלהם מקבלת משקל גבוה יותר, מכיוון שהיא נתפסת כ"אובייקטיבית" ומבוססת על ניסיון אישי.
3. עלויות: הרשת היא המדיה החדשה שלכם,זוכרים? היכן עוד תמצאו מדיה כל כך ממוקדת ומפולחת, שלא עולה לכם כסף?

מהם הפורומים המתאימים לחברה שלכם?
כאן אתם באמת נדרשים לגלות יצירתיות. כאמור, ישנם מאות ואלפי פורומים קיימים. כנסו לאתרי הפורומים העיקריים, ועיברו על הרשימות. נסו לראות אם יש דברים המתאימים לתחום העיסוק שלכם. דרך אגב, אם אין משהו קיים, תמיד פתוחה בפניכם האפשרות להקים פורום משלכם. זה ממש לא מסובך.
בעיקרון עדיף לעשות זאת במסגרת אתרי פורומים קיימים. פשוט מכיוון ששם נמצאת כבר מירב תנועת האנשים. אבל, אם יש לכם אתר פופולרי (או שאתם מוכנים להשקיע בלהפוך אותו לכזה), תוכלו להקים פורום אצלכם באתר. ניהול נכון של פורום מקצועי יביא לכם שפע של תנועה לאתר, וחשיפה מקצועית ממוקדת, בעלויות מזעריות. מה עוד אפשר לבקש?

תגובות בפורומים ובטוקבקים – איך לעשות את זה נכון?
מי שקרא את המאמר עד לכאן, יכול היה לקבל את הרושם שאין דבר יותר פשוט וקל מלהגיב בטוקבקים ובפורומים. זה נכון, א-ב-ל, יש בעיה קטנה. בהתאם לנהלים של מרבית הפורומים והפורטלים, אסור לפרסם בהם. אסור לכתוב תוכן פירסומי.
כלל זה מביא לתופעה של מתחזים. בעיקר בעלי עסקים קטנים, המעוניינים לקדם את עסקיהם, מתחזים ל"ממליצים", וכותבים הודעות בנוסח "חייבים להכנס!!!! עשיתי טיפול פנים אצל יפה מביניימינה, והיא מדהימה!!!! מומלץ!!!!!!!".
אין דבר שגולשים יותר שונאים מאשר הודעות סרק ומתחזים. אל תתחזו. גם אם אתם חושבים שאתם טובים בזה, זה לא יעזור לכם לטווח ארוך. הדרך הנכונה לעבודה שיווקית ממוקדת, לאורך זמן, היא לכתוב תגובות מקצועיות, עינייניות, לא פירסומיות.
לדוגמא, אם אתם יצרני משקה קל, ומישהו כתב בפורום לתזונה שהמשקה שלכם משמין, אתם בהחלט יכולים לפרסם תגובה מקצועית, המשווה בין כמות הסוכר והקלוריות במשקה שלכם, לזו שבמיצי פירות לדוגמא (כמות זהה, דרך אגב). את שימכם המלא, החברה שלכם וכתובת האתר, אתם יכולים לרשום בחתימה. זה מותר וזה מכובד.
מנו אצלכם בחברה אדם שיעבור פעם-פעמיים ביום על המדורים והפורומים הרלוונטים לכם ברשת, ויגיב. אדם זה יהיה גם אחראי לפנות לבעל התפקיד הרלוונטי אצלכם בחברה, ולהשיג ממנו את המידע הדרוש לכתיבת התגובה.
אינכם חייבים להסתפק בתגובות. אתם יכולים להעלות בעצמכם נושאים לדיון, לפרסם מאמרים, ולקבל מהפורום קישורים איכותיים לאתר שלכם.

לסיכום:
שיווק באמצעות פורומים וטוקבקים נמצא כיום בשימוש דליל ובעיקר שגוי מאד. אם תשכילו למצוא את הקו המנחה שלכם, תמצאו שדרך הרשת מגיעים אליכם יותר ויותר לקוחות איכותיים, שיודעים מה הם רוצים, ובהמשך להיכרותם עימכם, מבינים שאתם יכולים לספק להם את מה שהם צריכים.
אודות הכותב:
אביטל יוגב, עומדת בראש חברת גלומניה, המתמחה בבניית אתרים עם מערכות ניהול תוכן, קידום אתרים במנועי חיפוש ויעוץ שיווקי לאינטרנט. החברה הפכה תוך זמן קצר למובילת דרך בענף, כאשר הייתה הראשונה לשלב קונספטים שיווקים בתוך אתרי אינטרנט, תוך הפיכתם מכלי תדמיתי בלבד לכלי שימושי המניב לקוחות.
שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים.
www.avitalyogev.com

נושא המאמר: כיצד אדע איזו חברת קידום אתרים מתאימה לי?
מאת: גיא יום טוב   שמור מאמר למועדפים

כיצד אדע איזו חברת קידום אתרים מתאימה לי? כיום ישנן בשוק חברות רבות לקידום אתרים. מתוך המגוון הרב עולה גם בלבול רב בקרב הצרכנים- כיצד תדעו איזו חברה מתאימה לכם?עולם קידום אתרים
קידום אתרים זהו עולם הרווי בדרכים, שיטות, מודלים ואסטרטגיות שונות. מדובר בעולם סבוך ודינאמי, כאשר כל חברת קידום מאמצת דרך קידום משלה. אמנם המטרה של כל החברות היא זהה, אך האמצעים שונים. כאשר אתם מפקידים את קידום האתר שלכם בידי חברה מסוימת, עליכם לוודא כי אכן מדובר באמצעים ההולמים את הצרכים הספציפיים שלכם. מעבר לכך, עליכם לוודא כי מדובר בחברה אמינה ומקצועית אשר תעמוד לרשותכם לאורך כל הדרך. ממה להיזהר?


שיווק באינטרנט : בעיות אמינות. פעמים רבות לקוחות אינם מבררים אודות חברת הקידום שלהם וישנן חברות לא מקצועיות וגרוע מכך- רמאיות, אשר מנצלות זאת. לכן, עליכם לעשות שיעורי בית ולבדוק תמיד את אמינותה ומקצועיותה של החברה. ניתן לחפש אותה בגוגל ולראות אילו פרטים עולים ובנוסף- רצוי לבקש מהחברה את פרטיהם של כמה מלקוחותיה ולשוחח עימם בנוגע לשירות שקיבלו.

שיטות קידום פסולות. לעיתים חברות בוחרות בדרכים פסולות לקידום לקוחותיהן, אשר בסופו של דבר פוגעות פגיעה אנושה בלקוח. מדובר בדרכים אשר חורגות מכללי היסוד של מנועי החיפוש ומטרתן היא למעשה לרמות אותו. מנועי החיפוש תמיד "עולים" על כך ומגיבים באופן חמור ביותר ע"י נידוי האתר מתוצאות החיפוש בכלל. לכן, יש להיזהר מחברות המבטיחות פתרונות קסם של קידום מהיר הישר למקום הראשון. קידום צריך להיות נכון ודרך קידום נכונה היא כזו אשר תביא אתכם למקומות הראשונים באמצעות עבודה אמיתית, יסודית ומתמשכת באתר שלכם.

שיטות קידום מיושנות. עולם האינטרנט ככלל מאופיין בדינאמיות רבה, שינויים חלים לעיתים קרובות ועולם זה מתעדכן ומשתנה מדי יום. על מנת לקדם היום אתר באופן מוצלח, נדרשת חברה אשר תמיד תהיה עם היד על הדופק- חברה אשר מעודכנת בכל שינוי שחל במנועי החיפוש בפרט ובעולם השיווק באינטרנט בכלל. לכן, תמיד תבדקו ותשאלו אודות שיטות הקידום של החברה ותשוו אותן עם שיטותיהן של חברות אחרות. תופתעו לשמוע כמה חברות אינן מעודכנות ועדיין משתמשות בשיטות קידום שכבר מזמן עברו מן העולם.

יחס לא אישי. אתר גדול או קטן וחברה קטנה או גדולה, ראויים כולם לאותה התייחסות מצד חברת הקידום. עם זאת, פעמים רבות לקוחות קטנים ואף בינוניים נתקלים ביחס שאיננו הוגן רק בשל הגודל שלהם, כאשר חברת הקידום איננה מקצה להם די משאבים. על מנת למנוע זאת, בפנייתכם לחברה תתאמו ציפיות וודאו שאכן תקבלו את מלוא תשומת הלב לה אתם ראויים.


מה צריך לשאול חברה לקידום אתרים?
בתהליך הבחירה בחברת קידום אתרים, צריכה להוביל אתכם מחשבה אחת- אין הביישן למד. זכותכם לשאול ולקבל מענה. תמיד תזכרו שיש אינפורמציה חיונית שעליכם לקבל על מנת לבסס החלטה נכונה.
לשם כך, ריכזנו עבורכם שאלות חשובות שיש לשאול כל חברה לקידום אתרים:

1. כמה זמן אתם עוסקים בקידום אתרים?
2. תנו לנו פרטי התקשרות של 3 לקוחות שלכם שקידמתם.
3. תנו לנו דוגמאות לקמפיינים מוצלחים שלכם.
4. מהו מודל תהליך הקידום שלכם?
5. מהם הקריטריונים שלכם בבחירת מילים וביטויי מפתח.
6. כיצד נמדדת הצלחה בעיניכם?
7. מה אתם מצפים מאיתנו לעשות, בתור לקוחות שלכם?

לאור המענה על שאלות אלה, אתם יכולים לקבל החלטות מושכלות יותר ולבחור בביטחון רב יותר בחברה המתאימה לכם.

www.advanced.co.il

מאמרים בנושא שיווק באינטרנט
מיתוג ופרסום, מה ההבדלים?
שיווק רשתי מיתוסים ועובדות
מיתוסים ועובדות בנושא קידום אתרים
10 דרכים לניהול גרוע של קמפין קישורים ממומנים בגוגל
ביזנס נטווקינג והאינטרנט - הזנה הדדית
קורס איביי מלא אונליין חינם
דרכים לקידום אתר חיצוני OFFSITE 
תוכניות שותפים באינטרנט

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הוא דרך להביא לקוחות פוטנציאלים דרך השימוש ביישומי הרשת והאינטרנט הקיימים לצורך הגדלת המכירות בעסק שלך. שיווק באינטרנט נעשה בדרך כלל במספר רבדים ושלבים תוך שימוש במנועי החיפוש, בפורומים ובהעברת מסרים טקסטואלים וויזואלים.שיווק באינטרנט חשוב שיהיה בעל יחס של השקעה נמוכה מול תשואה גבוהה, העלויות של שיווק באינטרנט עדיין נמוכות בהרבה באופן יחסי משיווק בדרכים אחרות, עם זאת שיווק באינטרנט יכול גם להעשות באופן מקביל לשיטות שיווקיות אחרות קיימות. החלק החשוב והראשון בנושא של שיווק באינטרנט הוא ביצוע סקר שוק או סקר אינטרנטי של הייכן מצוי קהל היעד אליו אתה רוצה להעביר את המסר השיווקי שלך, כך האפקטיביות של השיווק באינטרנט לא תרד לטימיון ותכוון הישר למוקד קהל היעד שלך. האלמנט העיצובי, האלמנט הטקסטואלי, והאלמנט התדמיתי הם חלק בלתי נפרד תמחום השיווק באינטרנט, כיום נראה שרוב השיווק באינטרנט מבוסס על שימוש במנועי החיפוש השונים, עסקים בסדר גודל קטן, יחסית או עסקים בסדרי גודל בינוני או גדול כבר משתמשים בשיווק באינטרנט באופן שוטף לצורך הגברת המודעות והגברת המכירות שלהם. רישום אתר האינטרנט שלך במנועי החיפוש המובילים הוא חובה כחלק בלתי נפרד משיווק וקידום העסק שלך באינטרנט, ככל שהעסק שלך יפורסם ביותר מנועי חיפוש ורצוי גם במיקום גבוה בתוצאות החיפוש כך תגבר התנועה לעסק שלך ומכאן תהיה חשוף יותר לפניות של לקוחות חדשים. להלן מספר קישורים לאופציות פרסומיות קלות ומהירות פרסום עסק במסלול הממומן של מנוע החיפוש קליק גו : מעניק גם מיקום גבוה בתוצאות החיפוש וגם קישור נוסף לאתר שלך מדף הקישורים של קליק גו, שילוב זה יעניק לעסק שלך קידום משמעותי בפרסומו ברשת האינטרנט - לדף המידע על המסלול הממומן בקליק גו לחץ כאן אפשרות נוספת וחשובה, פרסום עסקים בקישורים ממומנים של גוגל, גולשי גוגל שיחפשו את התחום שלך בגוגל יראו את מודעתך ויכולים להכנס לאתר האינטרנט שלך, לצורך פתיחת פרסום בגוגל כנס לגוגל ולחץ על לשונית תוכניות פרסום ובחר את גוגל adwords לגוגל לחץ כאן להלן מספר קישורים למידע בנושא שיווק  באינטרנט

 

שעות, שעות אני מסוגלת לשוטט ברחבי הרשת על מנת לדוג תכנים מעניינים שקשורים באחד מתחומי הפעילות בהם עוסקת החברה שלי. אני מדברת על שיווק בלתי קונבנציונלי ברשת, עריכת וכתיבת תוכן שמתכתב עם מנועי החיפוש המובילים באמצעות בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, קהילות, קומונות ועוד... בקיצור, כל מה שקשור ב-Web 2.0. השבוע נתקלתי בכתבה מעניינת, שלמרבה ההפתעה הייתה כתובה בצורה מזעזעת למרות שפורסמה בעיתון המוערך פורבס. אז כדי שלא תתבאסו על הכתבה ועל פורבס, וכדי שבכל זאת תזכו להיחשף לשינוי המתרגש עלינו (האמנם?) בעולם הקהילות החברתיות, החלטתי להביא לכם כאן את תמצית הדברים. הכתבה מספרת, בגדול, על השילוב האפקטיבי, שלא לומר המתבקש כמעט כיום, בין השיווק המסורתי הישיר (אני מתכוונת, למשל, לדיילות שנותנות לקהל הקונים בסופרמרקט לטעום נקניק חדש, דגני בוקר או מרק) לבין שיטת שיווק שהיא אמנם לא חדשה, אבל מתרחשת רובה ככולה באינטרנט... על-ידי הצרכנים עצמם, שמופעלים בחוכמה, ובפשטות, על-ידי המשווקים המקצועיים! BzzAgent, שבה עוסק החלק הארי של הכתבה, היא דוגמה מצוינת לחברת שיווק שהשכילה להבין ששיווק אפקטיבי חייב לשלב בין עולם האינטרנט לבין העולם האמיתי. היא מאתרת אנשים שמנהלים חלק נכבד מחייהם באינטרנט ושמסוגלים לצ'וטט למוות בלי לשים לב, נותנת להם מוצרים להתנסות בהם ובתמורה, מצפה מהם לשתף את חבריהם, קרוביהם וכל מי שמוכן לשמוע, למעשה, בחוויותיהם מהמוצרים הללו. וכל זה בבלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, קומונות ועוד. הצ'יטוט האינסופי של הנסיינים-מצ'וטטים הללו על המוצר בו התנסו, מחולל למעשה באזז. בעוד שעד לפני כמה שנים, הבאזז היה מתקיים בבית הקפה השכונתי, במקרה הטוב, ובשירותים הציבוריים, במקרה הפחות טוב, הוא נדד בשנים האחרונות לרשת. למרות ההתקדמות והקידמה, הבאזז האינטרנטי סבל מאותן הבעיות מהן סבל הבאזז השכונתי: הוא נגמר מהר מדי. אם כן, האתגר החדש של חברות השיווק היה לחולל באזז שיחזיק מעמד חודשים רבים לאחר שהסתיים הקמפיין השיווקי שבמסגרתו צרכנים נבחרים מתנסים במוצרים מסוימים ונותנים עליהם פידבק ברשת. אולם לא כאן טמון החידוש האמיתי. מנכ"ל חברת BzzAgent, סטיב באטלר, מספר כי הפתרון לבעיית קוצר הבאזז טמון במה שהוא מכנה "Brand Communities" ("קהילות ענפיות", בלשון הקודש). החברה שלו השיקה לאחרונה שירות חדש, BzzScapes, רשת חברתית שדומה מאוד למייספייס, פייסבוק וטוויטר, אשר בה לכל מותג יש פרופיל משלו ושם גולשים יכולים לגמור הלל על מוצר שהם אהבו או לשפוך קיטונות על כזה שהם לא (באמצעות העלאת תמונות, סרטונים, יצירת לינקים ועוד). להשאיר חותם אמיתי. החברה, מצידה, מגיבה ישירות על-ידי הערות, תמונות, סרטים, קופונים או אפילו שיחה אישית עם כל גולש. בכתבה נאמר שמה שמבדיל ומייחד את ה-Brand Community לעומת טוויטר, פייסבוק וחברותיהן, זה שבקהילה ענפית שכזו הגולשים לא מצופים להתחבר עם גולשים אחרים. במקום זאת, הגולשים מוזמנים לקיים אינטראקציה ישירה עם המותג ועם החברה שמייצרת או משווקת אותו ברשת, ועל-ידי כך ליצור קהילה ספציפית, "קהילה ענפית", כאמור. נראה כי חברות רבות החלו לעקוב אחר התפתחות הקהילות החברתיות מהזן החדש בעניין רב, שכן השיווק דרכן מספק פרטי קשר של "סוכנים" פוטנציאליים רבים, מאפשר לחברה לפלח דמוגרפית את האוהדים הנלהבים ביותר שלה ולהפכם לשגרירים לטווח ארוך של מותגיה. נושא השיווק באמצעות רשתות חברתיות חם. התחום תוסס, חי ותחרותי. חוץ מ-BzzAgent, שיושבת בבוסטון, ארה"ב, ישנן חברות נוספות שמקימות קהילות און-ליין עבור חברות מסחריות. Communispace, למשל (גם היא מבוסטון. מה קורה שם בבוסטון, חבר'ה?), היא אחת מהן. הנתון המעניין כאן הוא שישנן גם כמה חברות-ענק, כמו פרוקטר אנד גמבל או ג'ונסון אנד ג'ונסון, שהקימו קהילות משלהן ולא נעזרות בשירותיהן של חברות שיווק. אבל לא כל הקהילות מצליחות באותה המידה, יש לציין, במיוחד אלו שחברות-הענק מייסדות לבדן. אפילו גופי אינטרנט ותקשורת מקצועיים עלולים להיכשל. יאהו, למשל, הקימה ב-2006 את Brand Universe וסגרה אותו בינואר 2008. נילסן, חברה לחקר מדיה, צמצמה את האתר הצרכני שלה באוקטובר 2008, אחרי שהעלתה אותו רק שנה אחת קודם לכן. ההסבר לכך, לדברי ברנדון אוונס, מנכ"ל משותף בסוכנות שיווק חברתי ניו-יורקית, Mr. Youth, הוא ש“השיווק מפה לאוזן עובד הכי טוב במקומות בהם אנשים מתקהלים כבר". במילים אחרות, לפני שאנחנו רצים להקים קהילות ענפיות, צריך למצות את הפונטציאל הגלום בקהילות שקיימות כבר. עם זאת, אני מרגישה שחשוב לציין שבעולם השיווק מפה לאוזן יש גם סיכון לא קטן. אין שום ערובה שהגולשים יאמרו רק דברים טובים על המוצר... אמת בפרסום? אובייקטיביות? אני בעד!

עובדה שחייבים להודות בה לפני שאתם צוללים לתוך הפוסט הזה, היא שרוב החיפושים אחר מותגים, וההשוואה ביניהם, מתרחשים היום, יותר מתמיד, באינטרנט. וגם השיחה עליהם, לטוב ולרע. זה בדיוק הנושא שאנחנו מדברים עליו, איך לנהל את השיחה על המותג שלי, איך לעשות Conversation Marketing חכם ונכון. Conversation Marketing, "שיווק (באמצעות) שיחה", היא שיטת שיווק חדשה יחסית. היא שייכת לתחום המדיה החברתית (שימוש ברשתות חברתיות לצרכים אישיים ועסקיים), והיא התפתחה כחלק מהאפשרויות הרבות שמעמיד לרשותנו ה-WEB 2.0 בתחומי חיים רבים ובמקרה שלנו, בתחום השיווק באינטרנט. ההתפתחות של שיטת השיווק הזאת התאפשרה בזכות ההבנה שהולכת ומחלחלת בקרב גופים עסקיים רבים, לפיה תם העידן בו חברה יכולה לשפוך לתוך אתר האינטרנט הרשמי שלה תכנים, תמונות, חנות וירטואלית, דף "צור קשר", מפת סניפים, ולצפות שהגולש-צרכן ידלג באושר אל הסניף הקרוב שלה וירכוש חצי מהמותגים בחנות. תם ונשלם. עבר מהעולם. לא עוד. הגולש של היום כבר לא מסתפק בלהיות "צרכן פאסיבי". הוא רוצה להיות אקטיבי, רוצה שהמותג אותו הוא אוהב יתקשר איתו, ינהל איתו אינטראקציה אמיתית, יקשיב למה שיש לו להגיד, יענה לו, יתחשב בהצעות וברעיונות שהוא מעלה ושעשויים לתרום למותג.... והוא צודק. חברה חכמה, מצידה, חייבת לנהל קשר ישיר, בלתי תלוי ודו-כיווני עם צרכניה, וזוהי בדיוק המהות של ה-Conversation Marketing, "שיווק שיחה", כאמור. הקשר הזה, בין המותג לצרכן, מתקיים בעיקר באמצעות בלוג רשמי, פייסבוק, טוויטר, You Tube ורשתות חברתיות אחרות, וכדי שהוא יהיה אפקטיבי (יביא לגידול במכירות; חשיפה רחבה יותר של המותג; חיזוק המותג, או כל מטרה אחרת), ישנם כמה דברים בסיסיים שחברה צריכה לעשות: 1. אקטיביות ולא פאסיביות- ליזום שיחה על המותג שאותו היא רוצה לקדם ברשת, ולא לחכות שתיווצר שיחה כזאת. את זה אפשר לעשות באמצעות הקמת בלוג רשמי, שגם מהווה צינור קשר בפני עצמו וגם תומך באתר האינטרנט של החברה. 2. איתור, הצטרפות והובלה- לאתר שיחה שכבר מתנהלת לגבי המותג שלה בין אם זה בפייסבוק, טוויטר, You Tube או בכל רשת חברתית אחרת, להצטרף אליה בצורה רשמית (עמוד בפייסבוק, חשבון טוויטר וכו') ולהוביל אותה. 3. עקביות, רציפות הקשר- להתמיד בקשר עם הגולש-צרכן, להיות עקביים ולהפוך את השיחה לאמיתית, רלוונטית ובעלת המשכיות. הטעות הכי גדולה שחברה עלולה לעשות, היא להעלות פוסט לבלוג הרשמי שלה פעם באף-פעם, להזין את הטוויטר שלה רק בראש חודש ולעדכן את הפייסבוק שלה ביום שני הראשון של כל נובמבר. הגולש צריך להישאר מעודכן, מעוניין, מרותק ומסופק. 4. כנות ואמינות- • האינטראקציה עם הגולש-צרכן צריכה להיות כנה, גם אם היא לא נעימה לפעמים (גולש-צרכן שמתלונן, למשל, ועושה את זה בכל רשת חברתית שהוא מכיר). אסור למסמס תלונה של צרכן, אלא להיפך. חברה חכמה לוקחת את המתלונן, מטפלת בפנייתו בדרך הטובה ביותר והופכת אותו לשגריר הכי גדול שלה ברשת. • אמינות המידע קריטית בחשיבותה. גולש ששיקרו לו, לא יסלח, וגם ידאג שכל העולם יידע על זה. 5. קישור לעולם האמיתי- אף שיחה באינטרנט לא תחזיק מעמד אם לא יהיה לה ביסוס בעולם האמיתי. חברה צריכה להשתמש בטוויטר שלה, למשל, כדי להזמין את עוקביה להפנינג מכירות מיוחד, או השקת מותג חדש, ולעודד אותם לכתוב על כך אחר כך באותו הטוויטר בדיוק. דוגמה אחרת: חברה יכולה להקים עמוד מיוחד בפייסבוק, בו היא מודיעה על אירוע אקסקלוסיבי שייערך כאן וכאן, ויכלול תוכנית כזו וכזו. דרך העמוד הזה תתנהל ההרשמה לאירוע, ובו גם תתנהל כל השיחה סביבו, לפני התרחשותו (מי מגיע, מה הולך להיות שם וכו') ואחריו (תמונות וסרטונים מהאירוע, חוות דעת של גולשים שהיו שם, התכוננות לקראת האירוע הבא)... כמובן שיש צורות רבות נוספות לקיים Conversation Marketing אפקטיבי ומקצועי. אלו היו רק כמה נקודות בסיסיות אותן חברה צריכה לקחת בחשבון כשהיא נכנסת לתחום של שיווק שיחה באינטרנט. בהצלחה PassItOn

 http://passiton.co.il

 קידום אפליקציות איפון במנועי חיפוש