אתר בחינם
מאז שפתחנו את עמוד אינטרנט זה בנושא אתר בחינם, השתנה תחום הבנייה והעיצוב של אתרים באינטרנט באופן מהותי, כיום באמת ניתן לקבל אתר בחינם ואפילו אתר טוב מאד, חברות שונות במשק האינטרנטי העולמי כולל גוגל מציעים מערכות המספקות בניית אתר בחינם, ישנן חברות מסויימות שישתלו באתר האינטרנט שלך פרסומות שלהם בכדי לכסות את עלויות האחסון וההקמה ויש כאלה שישאירו את כל השטח האתר בשבילך, ראה בעמוד אינטרנט של של קליק גו מידע בנושא בניית אתרים בחינם, קישורים לחברות המציעות פתיחת אתר בחינם או פתיחת אתר בכמעט חינם, כמו כן תוכל ללמוד נושאים חשובים בנושא עיצוב אתרים ולקבל כלים להקמת אתר אינטרנט מעוצב ומקצועי, אם אתה מעוניין באתר רציני וגדול יותר בתשלום ראה מידע על כך בעמוד הבית שלנו ראה כאן
נושא המאמר: בניית אתרים - הקשר בין העיצוב למסר
מאת: אביטל יוגב שמור מאמר למועדפים
כאשר חברה מפקידה בידינו את בניית האתר שלה, אחד התהליכים הראשונים שאנחנו מבצעים הוא הגדרת המסר אותו צריך האתר להעביר, הגדרת המסר הוא אחד התהליכים החשובים ביותר, שכן אתר חברה הוא כלי שיווקי. תמו הימים בהם אתר היה צריך להיות "תדמיתי" בלבד. המונח "אתר תדמית" שייך לימים בהם לא ממש ידעו כיצד לעשות באתר שימוש שיווקי מושכל. דוגמאות לבעיות של חברות, אותן ניתן לפתור בעזרת מסר שיווקי נכון המושתל באתר: חברה לראיית חשבון, הקרוייה על שם המייסד. החברה מעסיקה 30 עובדים, אך נחשבת למשרד קטן, בגלל השם. רשת מועדונים, שהתמקדה שנים רבות בזמר המזרחי, הרחיבה מאד את הרפרטואר שלה, אך עדיין נתפסת כמקום בילוי לפלח שוק מצומצם. חברה לשירותי יעוץ פיננסי, נותנת סוג שירות שונה מאד ממתחרותיה, ולא בטוחה כיצד עליה לבדל את עצמה.
הערה: הדוגמאות הן אמיתיות. הפרטים שונו והוסוו כמובן. בישיבות עבודה משותפות עם הלקוח, אנו מגבשים את המסר העיקרי (לעיתים מדובר במספר מסרים) אותו צריך האתר להעביר. איך מגייסים את עיצוב האתר לתמיכה במסר? מחקרים מצאו שמשתמשים שופטים אתרים בהינף מבט. נכנסתם לאתר בפעם הראשונה - מייד אתם מחליטים אם הוא יפה או לא, אם הוא מקצועי או לא. אחר כך תסרקו אותו מהר בעיניים, מלמעלה למטה, תעברו מהר על הלינקים העיקריים ונקודות הצבע העיקריות, ורק אז תיפנו לקרוא את התוכן. תהליך הזה לוקח שתיים עד שבע שניות לכל היותר. מבחינה עסקית - יש לכם חלון הזדמנויות קטנטן "לתפוס" את הלקוח הפוטנציאלי שנכנס בזה הרגע לאתר שלכם. זה אפילו לא חלון. זה חריץ. חשוב לזכור שמטרת העיצוב היא לחזק את המסר ולהניע את הגולשים לבצע באתר את מה שמצפים מהם (ליצור קשר, לרכוש מוצר, להזמין הדגמה, להוריד תכנה לניסיון וכד'). אמצעים גרפיים "תומכי מסר": 1. לוגו החברה הלוגו וצבעיו יכתיבו חלק גדול ממראה האתר. ההתאמה בין הלוגו והאתר שלכם אמורים לתת תחושת מקצועיות. יחד עם זאת, בחברות שאינן משקיעות סכומים ניכרים בפרסום במדיות רחבות, ובהחדרת הלוגו שלהן לתודעה, יש חשיבות פחותה לצבעוניות אחידה בין ניירת החברה לאתר שלה. כלומר - אם צבעי האתר יהיו שונים (מסיבות שונות) מצבע כרטיס הביקור שלכם, רוב הסיכויים שלקוחותיכם כלל לא ישימו לב לכך. 2. הצבע הוא גם המסר לצבע יש השפעה אדירה בהעברת תחושות ואווירה. אדום הוא צבע חושני, חזק ומלא אנרגיה. ירוק וגווני התכלת מתקשרים לטבע, בריאות, חופש. כחולים, אפורים וחומים הם יציבות, סולידיות ועוצמה. אם העסק שלכם הוא בתחום הפיננסי - תרצו לשדר יציבות ובטחון. גם אם הצבע האהוב עליכם הוא סגול או כתום - עליכם להפריד בין טעמכם האישי למסר שאמור להעביר האתר לגבי העסק שלכם. אז באתר פיננסי - עדיף להשתמש בגווני הכחול והאפור (ראו למשל את האתרים של רוב הבנקים). העסק שלכם הוא בתחום רפואה אלטרנטיבית? ירוק ולבן הם צבעים המתקשרים אצל כולם לבריאות וטבע. צבע ושימושיו זו תורה בפני עצמה, ובשלב הזה מעצבי אתרים מיומנים יכוונו למשפחות הצבעים הנכונות לעסק (ולמסר) שלכם. בכל מקרה חשוב לדעת שמאחורי בחירת הצבעים ישנה שיטה ומטרה. 3. תמונות חיזוק תמונות באתר הן דבר מבורך בהחלט. הן יכולות לסייע בחיזוק המסר ומושכות את העין. למשל - תמונה של אשת עסקים נעימה ומקצועית, יכולה לחזק את הרושם שגם במשרד שלכם זו הגישה של הצוות. אבל כדאי לשים לב - על תמונות יש זכויות יוצרים, והפרה של זכויות כאלו יכולה להיגמר בתביעות משפטיות ובהוצאות אדירות. אם אתם מעבירים תמונות למעצב האתר, הקפידו לוודא שהתמונות הן "חוקיות". כשאנו בוחרים תמונה לאתר- אנו חושבים על קהל המטרה שלכם. תמיד נעדיף לבחור בתמונה שקל להזדהות איתה. אם נחזור לתמונת אשת העסקים שלנו - במידה ואתם עובדים עם קהל לקוחות ישראלי, זה ייראה קצת מוזר אם בתמונה תיראה אשת עסקים מפינלנד, עם אף סולד ועור חיוור. מה לאישה כזו ולישראליות? התמונה צריכה להיות אמינה ומייצגת ולא רק יפה. 4. אנימציה - כן או לא אנימציה היא חרב פיפיות ויכולה להיות בין הגורמים שיגרמו לנטישת לקוחות את האתר שלכם. למשל - נכנסתם לאתר בפעם הראשונה. עולה פתיח אנימציה מדהים עם הרבה רעש ומוסיקה וכוכבים מעופפים על גבי המסך. "איזה יופי" אתם אומרים, מחכים שהאנימציה תיגמר, ופונים לקרוא את התוכן. אחרי שעתיים אתם רוצים שוב לעיין באתר. אתם נכנסים ורואים שוב את אותה אנימציה. רק שעכשיו אתם כבר מכירים את הסרטון הזה. כאן אתם גם מאבדים את הסבלנות. אתם רוצים תוכן ולא מעניין אתכם לעבור את כל ה"רעש" הזה בדרך אליו. סביר להניח שתחפשו אופציות מהירות יותר, ותוותרו על האתר הספציפי עם הפתיח המדהים שלו... גם בתוך האתר עצמו - ריבוי אנימציות, באנרים והבהובים מפריעים לגולש לקרוא בנחת את החומר. אנו מקפידים להשתמש באנימציה רק בחלק קטן בעמוד הבית, באופן שהיא מלווה את התוכן ולא משתלטת עליו.התוכן הוא המלך, והעיצוב מוביל את המשתמש בתוך התוכן. אל תעצבנו את המשתמש. השתמשו באנימציה בחוכמה, כדי לתמוך במסר, ועדיף בחלקים מצומצמים של הדף. 5. מה אחרים עושים אחד הדברים שאנו מבקשים מלקוחותינו, זו רשימה של אתרי מתחרים. ניתן ללמוד הרבה מאד מגלישה לאתרי המתחרים. אנו בודקים מהן נקודות החוזק והחולשה אצלם, ממה כדאי להמנע והכי חשוב - מה אנחנו הולכים לעשות יותר טוב מכולם באתר שלכם. לסיום:
האתר שלכם הוא חלון הראווה של החברה לעולם. העברה נכונה של המסר דרכו תהפוך את מלאכת השיווק העצמי שלכם לקלה ונוחה הרבה יותר. הישארו ממוקדים במסר ותגלו שהקמת אתר יכולה להיות תהליך מהנה ומרחיב אופקים. אודות הכותב: אביטל יוגב, עומדת בראש חברת גלומניה, המתמחה בבניית אתרים עם מערכות ניהול תוכן, קידום אתרים במנועי חיפוש ויעוץ שיווקי לאינטרנט. החברה הפכה תוך זמן קצר למובילת דרך בענף, כאשר הייתה הראשונה לשלב קונספטים שיווקים בתוך אתרי אינטרנט, תוך הפיכתם מכלי תדמיתי בלבד לכלי שימושי המניב לקוחות. שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים
www.avitalyogev.com
נושא המאמר: טיפים לבניית אתרים באינטרנט - בניית אתרים - עיצוב אתרים - אירוח אתרים - קידום אתרים
מאת: גיא לוי שמור מאמר למועדפים
טיפים לבניית אתרים באינטרנט למטה מוצאים כמה טיפים חשובים ושימושיים לתכנון אתרים באינטרנט בצורה מקצועית וברמה גבוהה. 1. ניווט פשוט וקל: ניווט של קישורים על האתרים שלכם משחקים תפקיד חשוב וקובעים את זמן ההשארות של לקוחות באתרים שלכם (כמה זמן המבקרים נשארים ועוברים באתרים שלכם). שאלו את עצמכם אם אתם הייתם לקוחות, מה הדבר הראשון שהייתם עושים באתרים שלכם? הם בדרך כלל יקראו תוכן של העמוד הנוכחי ואז ידפדפו כדי למצוא דפים נוספים שמעניינים אותם. 2. תכנון אתרים פשוט: אתר לבן שיש בו שימוש רב של צבע לבן מגביר את חווית הגולש. נסו להיות בפוקוס על תוכן האתרים, השתמשו בתבניות אתרים לשם כך. השתמשו בפונטים שיהיו נגישים מכל מחשב כדי למנוע מהאתרים להיות מבולגנים. 3. בצעו אופטימיזציה לזמן טעינת האתרים: שימו לב שזמן הטעינה קצר. כדי שזה יקרה אתם חייבים: לצמצם שימוש בגרפיקות, פלש וסקריפטים: הם מגדילים את גודל הקבצים. בצעו אופטימיזציה של קוד ה HTML: שימו לב שאין תגים מיותרים וסקריפטים לא נחוצים. השתמשו בקבצי SSI איפה שאפשר. קבצים אלו נקראים מהסרבר והם נטענים במהירות. 4. תכננו את האתרים לכל סוגי הרזולוציות: אתרים שקלים לשימוש מעודדים מבקרים להישאר ולקרוא את התוכן באתרים. עבור אתרים עם דפים ארוכים חשוב מאוד להקטין את כמות הגלילה שיצטרך הגולש לבצע. אם האתרים שלכם לא יראו טוב בדפדפנים שהלקוחות שלכם צופים בהם, אז סביר שהם יסגרו את הדפדפנים וירגישו כי האתרים שלכם לא בשבילם. תכנון עיצוב נכון שיתאים לכל רזולוציות מסך של הגולשים יגרום לכם לדעת כי הלקוחות יראו אתרים שימושיים ומקצועיים. 5. הקפידו על תאימות האתרים שלכם: שימו לב כי הקוד והעיצוב מותאם. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והקונפיגורציות של המחשבים והמוניטורים ממשיכים להתקדם ושונים זה מזה. יש לבדוק את תאימות האתרים לכל סוגי המסכים והפלטפורמות. 6. תאימות כוללת לדפדפנים: שימו לב שבדקתם את האתרים לאינטרנט אקספלורר 5+, מוזילה פיירפוקס 1.0 ונטסקייפ כדי לקבל תאימות ל 95% מהדפדפנים בעולם.
www.guylevi.org
נושא המאמר: בניית אתרים מושכלת
מאת: ראובן אזולאי שמור מאמר למועדפים
בניית אתרים, מה הם היסודות החשובים לבניית אתרים בעידן בו כל שיטות הקידום, השיווק והפרסום המסורתיים לא מספקים יחס המרה אפקטיבי (יחס המרה – אחוז הגולשים מתוך סך כל הגולשים באתר אשר מקיימים את המטרות אותן הגדרנו לאתר) ובלשון המעטה "לא מספקים את המוצר". עידן המאפשר פניה לקהל מטרה מדויק לאורך זמן וללא תלות במדיות הכתובות ובאמצעי הפרסום המסורתיים.
אתר אינטרנט "נכון" הינו כלי שיווקי ותדמיתי רב עוצמה המספק יחס המרה גבוה, מיצוב ומיתוג העסק, בעלות מול תועלת נמוכה בהרבה לעומת האמצעים ה"מסורתיים" בהם השתמשנו עד כה. ענף בניית האתרים כולל מאות רבות של חברות לבניית אתרים המתיימרות לספק את האתר "הנכון" לעסק שלך. טווח המחירים בין החברות הינו קוטבי ומבלבל. כל הצעות המחיר מציגות לכאורה את אותם המודולים, כולם מבטיחים עיצוב שיפיל אותך מהרגליים, כולם מבטיחים שתופיע בעמוד הראשון בגוגל וכולם משתמשים בטכנולוגיה הכי טובה. אז איך בכל זאת נדע לזהות את החברה שתספק לנו את אותו כלי רב עוצמה? לפני שנענה על שאלה זו עלינו להבין מה הם ה"מרכיבים" הדרושים לבניית אתר אשר יבדל את אתר האינטרנט שלנו משאר האתרים בתחום, יספק יחס המרה גבוה, מיצוב ומיתוג העסק שלנו ויספק כלי שיווקי אפקטיבי. עיצוב כמו שנוכחנו לגלות בסקר בין חברות האינטרנט אותן בדקנו, כל החברות מבטיחות עיצוב עוצר נשימה, שימוש בפלאש, ומיני מילים אותן רק הן מבינות.
ענף בניית האתרים מושך לתוכו אנשים מוכשרים יותר ובדרך כלל מוכשרים פחות (עיצוב הוא כישרון מולד, או שיש את זה או שאין), המבקשים לעשות הסבה מקצועית למקצוע הנוצץ "מעצב אתרים". וכידוע, איפה שיש ביקוש יש גם היצע של מכללות המבטיחות שבתמורה לסכום לא כל כך סמלי וקורס בין 1- 3 חודשים תהפוך את אותם אנשים למעצבי אתרים מבריקים. כמובן, שכשאין ניסיון ויותר גרוע אין כישרון הסיכוי להתקבל לחברת אינטרנט איכותית שואף לאפס. הפיתרון האולטימטיבי ל"מעצב" כזה הוא לבנות אתר אינטרנט, לשווק עצמו כחברה לבניית אתרים, לחפש לו מתכנת פרילנסר שסיים בעצמו קורס תכנות לפני יום וחצי (כי מתכנת איכותי ידרוש מחיר גבוה עבור התכנות ואז לא יקבל את העבודה) ולהציע אתרים ב – 4000 ₪. סכנה נוספת היא שימוש בתמונות ובפונטים ללא רכישת זכויות יוצרים, דבר אשר מעמיד את הלקוח ללא ידיעתו בסיכון תביעה בסכומי עתק של מאות אלפי שקלים. חשוב לבדוק את תיק הלקוחות של חברות בניית האתרים ולזהות את איכות העיצוב, לנסות להבין במקסימום 5 שניות מה מנסה האתר להציע. האם עיצוב דף הפתיחה מזמין ומשקף את המסרים השיווקים והתדמיתיים של החברה, האם שיטת הניווט אינטואיטיבית ומאפשרת מעבר בין הדפים בצורה מזמינה ומובנת. בדקו את עיצוב הדפים הפנימיים, את טופס יצירת הקשר, את שימת הדגש על הפרטים הקטנים ועיצוב טקסט אחיד בכל האתר. האם כל העיצובים בתיק הלקוחות מקוריים ושונים אחד מהשני או שכולם בנויים על אותו קו עיצובי ומאוד מזכירים אחד את השני. בדקו את גיוון סוגי האתרים, אתרי תדמית, אתרי מסחר אלקטרוני, פורטלי תוכן וכיוב' בדקו את סוג הלקוחות. האם ישנם מגוון רב של סוגי לקוחות, מותגים מוכרים, עסקים קטנים וגדולים. חברה אשר מציגה מספר רב של מותגים בדרך כלל איכותית יותר מחברה המציגה לקוחות לא מוכרים. למותגים מוכרים יש צוות אנשי מיקצוע בתחום השיווק והפרסום אשר בודקים את החברה בכלים מיקצועיים אשר לא עומדים לרשות הלקוח הפחות ממותג. אם אתם לא סומכים על עצמכם התייעצו עם מכרים כדי לגבש דיעה. עיצוב נכון שם דגש מיוחד על חווית הגלישה ופשטות הניווט באתר. חוויה זו מושפעת ממספר פרמטרים עיקריים בינהם הנדסת האנוש "GUI" של ממשק המשתמש, אסתטיקה, יצירתיות, טכנולוגיה ואופטימיזצית קוד לצורך קידום אורגני SEO במנועי החיפוש. איזון נכון ומדוייק בין כל הגורמים מבטיח אתר נכון, בולט, חכם וקל להתמצאות המצליח לרכוש את אמון והעדפת הגולשים. טכנולוגיה ישנם שפות תכנות רבות המשמשות את בוני האתרים ו העיקריות שבהן : ASP, PHP ו Dot.Net . חשוב להבין שכל פעולת תכנות ניתן לבצע באמצעות אין סוף דרכים וברמות איכות שונות. כך שהמרכיב העיקרי ברמת התכנות של האתר הוא בסופו של עניין רמתו המקצועית של התכנת ופחות סוג השפה בה הוא משתמש. כמובן שיש הבדל מהותי בין תכנות בשפות התסריט לבין תכנות בסביבת Dot.Net החדשה הפותחת חלון אפשרויות שהיה שמור בעבר רק לתכנות מסורתי מחוץ לאינטרנט, זאת ובנוסף לרמת אבטחה גבוהה ומהירות עבודה הגדולה במאות אחוזים מהשפות תסריט המיושנות. שימוש בשפה זו מייקר בדרך כלל את עלות בניית האתר כך שצריך לבחון את העלות מול התועלת. אם מדובר באתר אשר התעבורה בו נמוכה היתרונות של ה Dot.Net לא משמעותיות, אולם אם מדובר באתר הצפוי לתעבורה גבוהה השימוש ב Dot.Net ישפר את סיכויי ההצלחה באופן דרמטי. חשוב לעבור על תיק הלקוחות ולבדוק איך מתמודדת החברה עם בניית אתרי תוכן מורכבים העושים שימוש ברמת תכנות גבוהה, אתרים אשר דורשים ידע ונסיון מעמיקים. אני מאמין שבשלב זה הרבה "שחקנים" יצאו מהמשחק. לנוחיותכם מילון מושגים בסיסי תוכנות קוד פתוח - תוכנת קוד פתוח היא תוכנה או יותר נכון אפליקציה כגון מערכת מאמרים, פורום, טיקר חדשות, אשר מופצת כאשר קוד המקור שלה פתוח ומאפשר למתכנים או בוני אתרים להשתמש בה ללא צורך של פיתוח יעודי ללקוח. איכות ההטמעה של הקוד באתר הינה בתלות ברמת המתכנת. מתכנת מוכשר יעדיף לפתח את האפליקציה בעצמו לצורך התאמה לדרישות הלקוח ולצורך קלות תחזוקת האפליקציה בעתיד. אג'קס - בשפה פשוטה, Ajax ( אג'קס ) מאפשרת לבצע פתיחה דינמית של מידע, תצוגה אינטראקטיבית, שליפת נתונים מתוך מסדי נתונים לעמודים באינטרנט כאשר הדבר מתבצע ללא הצורך בטעינת עמוד אינטרנט חדש לאחר ביצוע כל פעולה.
היתרונות של Ajax ( אג'קס ) באים לידי ביטוי בעיקר במתן האפשרות של הצגה מהירה של מידע לגולש, זמני טעינה מהירים ויתרונות שימושיות והבנה שניתן לבצע על גבי דפדפן מבלי להזדקק לאפליקציית desktop אצל המשתמשים באתר. החסרון הבולט באג'קס הוא חוסר היכולת של מנועי החיפוש לסרוק את הנתונים ולפיכך הם רואים בעצם דף לבן. חשוב מאוד לאזן בין התועלות והחסרונות בשימוש בטכנולוגיה זו. שפת XML - קיצור של Extensible Markup Language הוא תקן ליצוג נתונים במחשבים. השימוש הנפוץ ביותר של תקן XML באינטרנט הוא ערוצי RSS המשמשים להצגת עידכונים וסינדיקציה של תכנים מבלוגים, אתרי חדשות ואתרים אשר מתעדכנים בצורה תדירה. גאווה סקריפט - שפת גאווה סקריפט מוגדר כשפת צד לקוח אשר ניתן לשלב בעמודי HTML או בעמודים דינמיים אחרים על מנת ליצור חווית שימוש כלשהי מול המשתמש. על ידי שילוב של Ajax ו – JavaScript ניתן ליצור עמודי רשת אינטרקטיבים אף יותר. נכון להיום, מנועי החיפוש לא יכולים ומצליחים לאנדקס עמודים או תוצרים של JS. ASP - שפת תכנות תסריט- ASP הוא קיצור של Active Server Pages אשר משמשת מפתחי אתרים במהלך פיתוח אתרים דינמיים באינטרנט. שפת ASP היא שפה אשר פותחה על ידי Microsoft ומופעלת על שרתי Windows. השפה משתמשת בשפות תסריטים כגון VB Script, JavaScript. PHP - שפת תכנות PHP - PHP הוא קיצור של PHP Hypertext Preprocessor אשר משמשת מפתחי אתרים במהלך פיתוח אתרים דינמיים באינטרנט. שפת PHP היא שפת קוד פתוח אשר מושתתת על עקרונותיהן של Perl ו-C. נחשבת מיושנת ומוגבלת יחסית לסביבת Dot Net החדשה. NET.DOT - טכנולוגיה ליישומי אינטרנט בצד השרת. בניגוד לטכנולוגיות ושפות אחרות (PHP ו-ASP מסורתית למשל), ASP.NET עוברת הידור (בדרך כלל בשרת, לעתים במחשבו של המתכנת) והקוד המקומפל רץ תוך שימוש במשאבים של מחשב השרת (למשל: מערכת הקבצים ובסיסי נתונים). באמצעות ASP.NET (או ASPX) ניתן ליצור אתרים דינמיים בשילוב נתונים מבסיסי נתונים, ולטפל בטפסים ובמידע שנשלחים מהמשתמשים (clients). התפקיד של ASP.NET הוא לנתח את המידע וליצור פלט בהתאם. השימוש בפלטפורמה זו מאפשר יכולות חדשות שבעבר היו נחלתם של תוכנות מדף בלבד, בנוסף מספקת הסביבה מהירות עבודה גבוהה במאות אחוזים לעומת השפות הישנות ואבטחה ברמה גבוהה מאוד. השימוש בטכנולוגיה זו מחייב עמידה בתקן W3C המחמיר. בסיס נתונים. אם אתר האינטרנט שלך עושה שימוש בכמויות גדולות של פרטי מידע באינטרנט, יש צורך במסד נתונים על מנת לאגור את כל האינפורמציה הזו. ישנם סוגים שונים של מערכות מסד הנפוצים שבהם הם MS Access, MySQL, SQL Server, Oracle. רוב אתרי האינטרנט עושים שימוש בבסיס נתונים מסוג MS Access וזאת עקב הזמינות והקלות בעבודה איתו, בסיס נתונים זה מוגבל ל כ- 7 שאילתות בו זמנית, כך שצריך להימנע משימוש באפליקציות המבצעות פעולות כתיבה בצד הגולש, כגון פורומים, בלוגים וכיוב'. הסכנה היא קריסה של בסיס הנתונים ועקב כך קריסת האתר כולו. בסיס נתונים פופולרי בקרב בוני האתרים הוא MySQL בסיס נתונים חינמי עם ביצועים אמינים וכושר עבודה סביר לאתרים קטנים עד בינוניים. בסיס הנתונים הנחשב כחזק ביותר לאתרי אינטרנט הואSQL Server 2005 פתרון הדור הבא של מיקרוסופט לניהול וניתוח נתונים, המספק אבטחה וזמינות מוגברות. הוא מקל על התכנתים את מלאכת ניהול הנתונים והטיפול בהם, מאחר שהוא משולב באופן הדוק עם Microsoft Visual Studio סביבת הפיתוח של תכנתים בטכנולוגיות מיקרוסופט, יכולים מפתחים להיות יעילים יותר, ולספק יישומים חדשים במהירות רבה יותר. מומלץ מאוד לדרוש שימוש בבסיס נתונים SQL Server 2005 מהחברה אותה בחרת לבנות את אתר האינטרנט שלך. קידום והקשחת קוד האתר לאופטימיזציה באינדוקס מנועי חיפוש כגון גוגל בניית האתר על פי קריטריונים הנסרקים על ידי מנועי החיפוש מעניקה לך יתרון יחסי על המתחרים. מטרת האופטימיזציה היא להגיש את תכני האתר למנועי החיפוש בצורה מיטבית. האתר זוכה למיקומים גבוהים בדירוג של מנועי החיפוש ומקבל עדיפות בתוצאות החיפוש.
www.bonsite.co.il
נושא המאמר: מהי מערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים - תוכנה לבניית אתרים - תוכנות לבניית אתר - תוכנה - בניית אתרים
מאת: אלירן.ג שמור מאמר למועדפים
מהי מערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים מערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים הינה מערכת המאפשרת ניהול של תוכן האתר לאחר סיום בנייתו על פי סוג האתר, אם זה אתר חדשות אז ניהול רשומות החדשות ואם זה אתר מאמרים אז ניהול המאמרים והקטגוריות שבו ואם זה חנות וירטואלית אז ניהול המוצרים וההזמנות וכן הלאה. גם אם אתה מתכנת וגם אם לא כנראה שאתה צריך מערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים על מנת לבנות ולעדכן את האתר בזריזות רבה יותר, אם אתה לא מתכנת (או יודע תכנות) אז לא תוכל בכלל לעדכן את האתר בלי מערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים – וככל שהאתר צריך עדכונים / שינויים תכופים יותר כך הצורך במערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים הולכת וגדלה. לרוב אין לבעלי עסקים לחוש לעניין שהיום כמעט כל חברה לבניית אתרים / מעצב אתרים כבר משלב בהצעת מחיר את המערכת ניהול תוכן (אגב אם האתר הוא סטטי ואין צורך בכלל לשנות אותו אז כדאי לנסות להוריד את המערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים על מנת להוריד עלויות) בפנים אלא אם כן הוא מתכנן להרוויח גם על שעות עבודה שתשלם לו על עדכון האתר בעתיד. תוכנה לבניית אתרים / מערכת ניהול תוכן מעניקה לבעל האתר עצמאות כמעט מוחלטת ושליטה מלאה על אתרו, מכיוון שהוא כבר לא צריך יותר להתקשר למעצב שיוסיף לו תמונה לגלריה או למתכנת שיכניס את המאמר החדש שלו לאתר – הוא פשוט נכנס בצורה מאובטחת (שם משתמש וסיסמא) ומעדכן בעצמו את האתר. בעל עסק שיש לו אתר אבל לא מערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים צריך לשקול ברצינות לדרוש מהחברה שבנתה את אתרו לספק לו אחת, במידה וזה כרוך בעלויות גבוהות כדאי מאוד לבחון אפשרויות אחרות לאיחסון אתרים והעברת האתר שלו לחברה שתספק לו מערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים טובה ובעלויות רציונאליות. קשה מאוד לבחון מערכות ניהול תוכן ולהשוות ביניהם כי המבחן האמיתי לבדיקת מערכת ניהול תוכן / תוכנה לבניית אתרים היא רק לאחר שסיימנו לבנות את האתר ומתחילים לנהל אותו וזה טרחה רבה מדי לבעל עסק שפשוט רוצה אתר אינטרנט ולכן יש בלוגים שונים באינטרנט שבודקים וסוקרים את העולם של תוכנה לבניית אתרים / מערכת ניהול תוכן ואפשר לבדוק איתם איזו תוכנה / מערכת ניהול מתאימה לי, בלוג אחד שאפשר לבדוק זה בלוג תוכנות לבניית אתרים שסוקר את כל התוכנות והמערכות בארץ ומאפשר השוואה קלה. מערכת ניהול תוכן אינה דווקא תוכנה לבניית אתרים אבל תוכנה לבניית אתרים היא כמעט תמיד מערכת ניהול תוכן, במידה ובונים את האתר לבד זה קל יותר לדעת איך נסתדר עם המערכת ניהול תוכן כי איתה אנחנו בונים את האתר אך כשבוחרים מישהו שיבנה לנו אתר אינטרנט אין אנחנו יודעים אם נסתדר עם המערכת ניהול תוכן שהוא יביא לנו לאחר מכן כי "נזכה" להתנסות בה רק לאחר שיסיים לבנות את האתר. מערכות ניהול תוכן / תוכנות לבניית אתרים מומלצות: * "אמא אדמה" בניית אתרים לרפואה אלטרנטיבית. * "T אתר" תוכנה לבניית אתרים. * "2All" בניית אתרים בחינם. * "נענע פלאנט" בניית אתרים בחינם (בעיקר ילדים). * "Goop Sites" מערכת בניית אתרים בחינ. בנוסף לזאת – לכל חברה כמעט יש מערכת ניהול תוכן משלה אך הבאתי כאן רק מערכות שניתן לבדוק לבד, בחינם וללא התחייבות והגבלה ויש מעצבים / מתכנתים / חברות שמתכנתות מערכת ניהול תוכן אישית בהתאם לאתר שנבנה.
www.tatar.co.il
נושא המאמר: בניית אתרים - תהליך בחירת הדומיין
מאת: ראובן אזולאי שמור מאמר למועדפים
מהו דומיין?
דומיין (בעברית- שם מתחם) הוא השם שאותו יקלידו הגולשים בשורת הכתובות על-מנת להגיע לאתר שלכם. זוהי למעשה הכתובת של האתר והיא שייכת לבעלי האתר. דומיין מורכב משם ומסיומת כאשר הסיומת מייצגת את מהות האתר (לדוגמא- COM לאתר מסחרי, ORG לארגון או AC למוסד אקדמי) וכן את המדינה בה פועל העסק (לדוגמא- IL היא הסיומת של ישראל, UK של בריטניה וכן הלאה). בחירת שם הדומיין היא אבן היסוד של תהליך בניית אתרים שכן זהו שם האתר וכפועל יוצא מכך נגזר הלוגו שלו, הלינקים וכד'. בניית אתרים נכונה מתחילה בבחירה ורכישה של שם דומיין מתאים עוד לפני תהליך האפיון. שימו לב- הדומיין הוא רכושכם הבלעדי בדיוק כמו שם החברה שלכם וזכויותיו נתונות לכם ולא לחברת בניית אתרים שמקימה את האתר. איך יודעים אם הדומיין המבוקש פנוי? מרביתן של חברות בניית אתרים יספקו לכם את שירותי רכישת שם הדומיין כחלק מחבילת השירותים אולם טרם הפניה לחברת בניית אתרים מומלץ לבדוק האם השם המבוקש פנוי. זאת ניתן לעשות בכל אחד מהאתרים המוסמכים מטעם איגוד האינטרנט לבצע רישום של דומיינים, לרוב חברות בניית אתרים ואחסון אתרים. באם אתם מבקשים לרכוש דומיינים עם סיומות שאינן ישראליות או בינלאומיות אלא שייכות למדינות אחרות תוכלו לבדוק זאת באתרי חברות בניית אתרים במדינה המבוקשת. איזו סיומת לבחור? ישנן סיומות רבות המייצגות סוגי אתרים שונים. על-מנת להקל על מנועי החיפוש במציאת האתר שלכם וסיווגו מומלץ לבחור בסיומת המתאימה ביותר לאופי האתר ולמיקומו של העסק. אם אתם פונים לקהל יעד ישראלי בלבד רכשו דומיין עם סיומת ישראלית ואם אתם פונים לקהל יעד בין-לאומי רכשו דומיינים עם סיומת בין-לאומית. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם חברת בניית אתרים שבה בחרתם לביצוע העבודה וללמוד מניסיונם. חברות בניית אתרים מציעות לפעמים גם דומיינים בחינם שהם למעשה סאב-דומיינים, כלומר- שם מתחם תחת השם של חברת בניית אתרים. כמה עולה לקנות דומיין? מחירי דומיינים נעים בין דולרים בודדים למאות דולרים עבור דומיינים פנויים ועד לאלפי ועשרות אלפי דולרים עבור דומיינים אטרקטיביים במיוחד המוחזקים ע"י סוכני דומיינים. כאמור, מרביתן של חברות בניית אתרים מספקות שירותי רכישת דומיין כחלק מחבילת השירותים ויוכלו לספק הנחה משמעותית וכן לייעץ בבחירת הדומיין המתאים.
www.bonsite.co.il
| אתונה | עסקים למכירה | מאמרים | יוון | גרפולוגיה משפטית | הזמנת בתי מלון בחו"ל | רודוס