פתרון ליציאה מאפקט ארגז החול של גוגל

אפקט ארגז החול של גוגל : אם אתר האינטרנט שלך נכנס ל: אפקט ארגז החול של גוגל ומודרג פתאום במיקום נמוך מאד בתוצאות החיפוש של גוגל במילות החיפוש החשובות ביותר עבורך, זה מאד לא נעים, אך עם זאת זה לא סוף העולם, ראשית יש להבין שלא מדובר בעונש שגוגל העניש את אתר האינטרנט שלך ואולי אף להיפך, גוגל כנראה מצאו באתר האינטרנט שלך מידע רלוונטי בנושא בוא אתר האינטרנט שלך עוסק, אך מאחר ואתר האינטרנט שלך "חדש" ברשת ובכדי לשמור על תוצאות אמינות, גוגל כרגע מעמידים את אתר האינטרנט שלך במעיין "תקופת מבחן" תקופת מבחן זו נקראת על ידי מומחים בגוגל אפקט ארג החול, זאת בכדי לראות שלא מדובר באתר "spam" שנועד לצורך יצירת רווחים מהירים בלבד, לאחר שתוכיח לגוגל שאתר האינטרנט שלך הוא אתר רציני ואינו למטרות רווחים מהירים בלבד, יוחזר אתר האינטרנט שלך למקום הטבעי אליו הוא ראוי.

עם זאת תקופת ההמתנה בתוך "ארגז החול של גוגל" עשוייה להיות ארוכה, לעתים ארוכה מאד במקרים מסויימים אתרים יצאו מארגז החול רק לאחר שנה וחצי או שנתיים ובהחלט יש גם אתרים שלא יצאו מאתר החול כלל, בשל העובדה שגוגל ראו שיש סימפטומים רבים שמדובר באתר "spam" אם אתר האינטרנט שלך הוא אתר של העסק שלך, או אתר של תחום בו אתה מבין ומתמחה וכוונותיך באשר לאתר זה רציניות ואינן רק כוונות של יצירת רווחים מפרסומות, ישנן מספר פתרונות לזירוז היציאה מארגז החול של גוגל, הפתרון נקרא "רלוונטיזציה", עליך להפוך את אתר האינטרנט שלך לרלוונטי יותר, התהליך אינו יקר מדי אך דורש סבלנות ודיוק בביצוע הפעולות הנדרשות ממך. נשמח לייעץ לך בע"פ אודות האפשרויות העומדות בפניך ליציאה מהירה מ "אפקט ארגז החול של גוגל". עד כה עזרנו לעשרות בעלי אתרים שאתר האינטרנט שלהם נכנס לקטגוריית מצוי ב: ארגז החול של גוגל, את כולם הוצאנו מארגז החול בתוך שבועות ספורים עד מספר חודשים מצומצם  - פנה אלינו ונשמח לעזור!
בברכה, צוות קידום אתרים - קליק גו אינטרנט
[email protected]


נושא המאמר: ארגז החול - מיתוס או מציאות כואבת
מאת: מאור קפלנסקי   
שמור מאמר למועדפים

קידום אתרים: ארגז חול - מיתוס או מציאות כואבת? הסיפור הוא מוכר וחוזר על עצמו. לקוח עושה נכון ופונה לחברת קידום אתרים שתזניק את האתר שלו קדימה. ואכן, עם תחילת העבודה, דו"ח הדירוגים במנוע החיפוש של גוגל, הראה קפיצות משמעותיות במילות מפתח נבחרות. האתר, שרק הוקם לפני זמן קצר, תופס מקום טוב במנועי החיפוש וכמות הכניסות אליו הולכת וגדלה במהירות מסחררת.
ואז ,לפתע, כמו גזירה משמיים, האתר נעלם מגוגל. מנוע החיפוש ממשיך לסרוק אותו, אך עבור אותן מילות מפתח עיקריות ותחרותיות הוא מופיע במקרה הטוב בעמוד התוצאות השישי (מקום שישי ומטה). דף הבית עצמו נעלם כליל מתוצאות החיפוש עבור כל ביטוי מבוקש ואין לו זכר. באופן טבעי, הלקוח פונה בכעס למקדם האתרים ומבקש הסברים: "איך זה יכול להיות שדווקא כשהתחלתי להשקיע בקידום האתר, גוגל מחליט שהוא לא מספיק טוב ומעיף אותו מתוצאות החיפוש?" יש לזה הסבר. הוא אומנם לא מדעי וקשה להוכיח אותו (כמו כל דבר שגוגל עושה), אולם קהילת מקדמי האתרים כבר יודעת - "תופעת ארגז החול" היא לא מיתוס, אלא מציאות כואבת. מה היא תופעת ארגז החול ומדוע היא קיימת? תופעת ארגז החול או תיאורית ארגז החול נולדה לאחר שמקדמי אתרים הבחינו כי Google מרחיק מתוצאות החיפוש מילות מפתח תחרותיות כשמדובר באתרים חדשים. הסיבה לתופעה שנויה במחלוקת: ויש הגורסים כי מקורה במדיניות עקבית של גוגל כלפי אתרים חדשים. אלו טוענים כי גוגל נוקט במדיניות זו כדי למנוע הצפה של אתרי זבל שנועדו רק לצורכי מניפולציה על תוצאות החיפוש. ועל כן הוא מכניס אותם ל"תקופת המתנה" כדי לבדוק את מהימנותם ואמינותם. מצד שני, יש הטוענים כי התופעה מתרחשת מסיבות מתמטיות הקשורות לאלגוריתם של גוגל ותדירות העדכון שלו. על דבר אחד אין חילוקי דעות בין כל מקדמי האתרים – התופעה קיימת. אז איך מתמודדים עם תופעת ארגז החול? קודם כל מומלץ להירגע (אפשר לשתות מים בתוספת כדור...), להתאזר בסבלנות ולהפגין אורח רוח. ראוי לציין ש"תופעת ארגז החול" היא טבעית לכל אתר חדש ומתחיל, למעט מקרים בודדים בהם מדובר באתרים מתעדכנים, כשכמות הקישורים אליהם גדלה בהתמדה (זה מאפיין בלוגים איכותיים, אתרי נחיתה המציגים מוצר חדשני, או וידאו שכולם מדברים וכו'). אתר תדמית או אתר מסחר אלקטרוני רגיל, דינו יהיה כנראה כמו רוב האתרים – שהיה של מספר חודשים ב"ארגז החול" עבור מילות מפתח תחרותיות. את הזמן של השהיה בארגז החול מומלץ לנצל בכמה פעולות:

לעבוד על האתר מבחינת תוכן (הזרמת טקסט עם כתבות ומאמרים בצורה מדודה – פעם ביומיים שלושה). לבדוק את תדירות הסריקה של גוגל (איזה עמודים הוא סורק ועל איזה הוא מדלג).
לבדוק בעזרת הגוגל אנליטיקס או קמפיין PPC דרך איזה מילים הגיעו אליכם. והכי חשוב: כל הזמן להזרים לינקים נכנסים לאתר שלכם (עדיף לעשות זאת באמצעות תוכן מעניין ומושך ולא לבצע החלפת לינקים). אם גוגל יראה שלינקים מוזרמים לאתר שלכם הוא יחשיב אותו כ"חי" ואמין – ואז ימהרו להוציא אותו מארגז החול.
www.pluto-group.co.il

נושא המאמר: קידום אתרים-איך לא לטבוע בארגז החול?
מאת: אייל דץ -מנהל תוכן בחברת נט מרקר אסטרטגיות שיווק   שמור מאמר למועדפים

אחרי המון הכנות ועבודה מאומצת האתר שלכם עלה לאוויר. ההתחלה עוד הייתה אופטימית אך לפתע "נעלמתם" ממנוע החיפוש הגדול בעולם.גוגל מתעלם מימכם בהפגנתיות ,לא סופר אתכם(תרתי משמע) ומספר הגולשים באתרכם הולך ופוחת. אין סיבה להיכנס לפאניקה. גוגל לא מעניש אתכם, הוא רק שלח אתכם להשתכשך ן מעט ב"ארגז החול". תאוריית ארגז החול הוא שם שניתן על ידי מקדמי אתרים לתופעה שהחלה להשפיע על תוצאות החיפוש של גוגל בסביבות אמצע שנת 2004 . זה עובד כך: רשמתם אתר חדש. בתקופה הראשונה האתר יופיע בצורה טובה בתוצאות החיפוש של גוגל , אך לאחר תקופה מסויימת, האתר פשוט יעלם מתוצאות החיפוש לתקופה ארוכה. לתקופה זו ניתן השם "ארגז החול". לפרמטרים המשפיעים על דירוג האתר בדרך כלל אין יכולת השפעה בתקופת "ארגז החול" . הפייג' ראנק של האתר, רמת האופטימיזציה של הדפים, כמות הקישורים הנכנסים באתר ו/או מילות חיפוש מסויימות. אף אחד מהם לא יכול להוציא את האתר החדש מהבוץ .מין הראוי לציין שהתופעה חלה על אתרים חדשים בלבד ולא על דפים חדשים באתרים קיימים, כמו כן שלא מדובר בסוג של "עונש" שניתן על ידי גוגל אלה בסוג של תהליך שעל כל אתר חדש לעבור ,אם תרצו "תקופת חניכה". אף אחד מבעלי אתרים או מקדמי אתרים לא אוהב את ארגז החול,במיוחד נכונים הדברים לאתרים העוסקים בקידום אתרים בתחומים תחרותיים.אתרים שמילות המפתח בהם הם תחרותיות במיוחד. על פי התיאוריה הרווחת בקרב מקדמי אתרים יתכן כי הימצאותם של אתרים כאילו בארגז החול יכולה להיות אפילו ארוכה יותר מאשר אתרים אחרים המתמקדים במילות מפתח תחרותיות פחות.
למרות החשש מפניו יודע כל מקדם אתרים כי ארגז החול הוא לא באג ולא נמצא שם במקרה ושיש סיבות טובות לקיומו.ארגז החול הוא בעצם התשובה של גוגל לספאמרים . ספאמרים שבדומה למקדמי אתרים הבינו אף הם את עקרונות הקידום בגוגל אך החליטו לנצל זאת לרעה. כאשר הם מודעים לכך כי לאחר זמן קצר אתרם יימחק ממנועי החיפוש. עם זאת, נידוי האתר לא מדיר שינה מעיני הספאמר.הוא יודע שבמידה ואתרו ידורג בצורה טובה אפילו לזמן קצר ביותר הרווח שהוא יוכל לעשות יצדיק את עלויות ההקדמה של האתר. בצורה זו. הספאמר יכל לפתוח אינספור אתרים, בעלי כתובות ותוכן שונה במקצת לשם ביצוע רווח גבוה וחד פעמי.לשם כך החליטה גוגל כי כל האתרים החדשים שיועלו לאוויר יוכנסו לתקופת מבחן (כמה חודשים ואף יותר) שרק מתי שיסתיימו האתר יעזוב את ארגז החול ויצטרף לשאר האתרים המבוססים במנוע החיפוש. אז מה עושים בעת תקופת ארגז החול? א. דבר ראשון יש לנצל את תקופת זמן זו לבניית טראפיק לאתרך בעזרת כתיבת מאמרים, יצירת קהילה של מבקרים וביצוע שיתופי פעולה כלשהן עם אתרים שונים. בזמן תקופת המבחן שלך, יש לך את הזדמנות מצוינת לקדם את אתרך במקביל לשיטות השיווק הרגילות כך שכאשר תעזוב את ארגז החול תכנס בצורה מיידית למיקומים גבוהים במנוע החיפוש. ב. כדי לצמצם את האפקט של ארגז החול עליכם לדאוג לעלות מספר דפים כבר בתחילת פיתוח האתר ולוודא שדפים אלו יסרקו על ידי גוגל. במקביל, יש להתחיל בהשגת קישורים אל האתר החדש. ובכך להוסיף את תקופת הפיתוח לוותק של האתר. ג.להמשיך כמובן לקדם את האתר בצורה אורגנית על ידי שיטות הקידום הרגילות, קישורים, מילות מפתח, ותוכן עשיר ואיכותי. ד. הסבלנות היא הדרך המהירה מכולם. במידה ותקדמו את האתר ביעילות ובחוכמה אזי כאשר תסתיים תקופת ארגז החול תמצאו את עצמכם שוב גבוה בדירוג מנועי החיפוש. בהצלחה.
www.netmarker.co.il

נושא המאמר: מציאת נפח חיפוש לביטוי, משימה בלתי אפשרית. ועוד כמה מילים על ארגז החול של גוגל
מאת: יחזקאל   שמור מאמר למועדפים


לכן כשעורכים בדיקה באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל, צריך לקחת בחשבון שהמספרים המופיעים כוללים את הופעת הביטוי באתרים שונים. גוגל טרנד כלי נוסף שגוגל מספקת הוא גוגל טרנד (http://www.google.com/trends), הכלי נותן מידע על ה'טרנדיות' של ביטוי חיפוש. הכלי גם נותן מידע מתי החיפוש היה יותר טרנדי וכדומה. מעלה - הכלי מתייחס לחיפוש בלבד. חסרון א. - המידע כללי ולא מדוייק. הכלי מציג מגמות חיפוש באמצעות גרף, ולא מספרים מדוייקים. כדי לשער כמות חיפושים אתם צריכים למדוד אותו מול ביטוי אחר, ולהעריך על פי הביטוי השני את הפופולאריות של הראשון.
חיסרון ב. ככל הנראה האתר לא מספק נתונים מדוייקים על ביטוי ספציפי מצומצם, לדוגמא: בדיקה של הביטוי לוח שנה תכלול גם את הביטויים: 'לוח שנה עברי' 'לוח שנה להדפסה' 'לוח שנה עברי לועזי' ועוד ועוד. כך שאם הביטוי שחיפשתם עלול להיות חלק מביטוי רחב יותר, התוצאות כנראה כוללת גם את הביטוי המורחב. איך אפשר לבדוק את זה? לקחת ביטוי פופלרי שמורכב משתי מילים (לפחות), ושמילה אחת ממנו היא לא רלוונטית או רלוונטית פחות. עשיתי זאת כך, ברשותי אתר על 'פדיון הבן' באמצעות גוגל וובמסטר, נודע לי שהאתר שלי מופיע בשני הביטויים 'פדיון הבן' ו'פדיון'. מידע נוסף שהתגלה לי באמצעות גוגל וובמסטר הוא, שאת הביטוי 'פדיון הבן' מחפשים פי עשרה מהביטוי 'פדיון'. על פי 'גוגל טרנד' את הביטוי 'פדיון' מחפשים יותר! פעמים מהביטוי 'פדיון הבן'. ההסבר היחיד לכך היא כפי שכתבתי שגוגל טרנד לא נותן תשובות לביטוי ספציפי, והוא כולל גם הופעות של הביטוי כחלק מביטוי רחב יותר. לסיכום הדרך המדוייקת לדעת את נפח החיפוש, היא להקים את האתר ולעקוב אחר התוצאות. או לפרסם מודעות שיוצגו על הביטוי המבוקש רק בחיפוש (ולהיות מוכן לשלם מחיר גבוה כדי לחשוף את המודעות בכל תנאי, גם כשיש מתחרים חזקים), ולא להציג את המודעות באתרים שותפים בADSENS

ארגז חול ואם מעניין אותכם לדעת מה עם האתר לוח שנה שלי? האתר מתקדם יפה בביטוי חיפוש השונים, אבל על הביטוי לוח שנה הוא תקוע עמוק עמוק מאחור, מסתבר שהארגז חול על הביטוי לוח שנה עמוק עמוק. ואם כבר הזכרנו את 'ארגז החול' של גוגל, גליתי שאותו אתר יקבל זמן שונה בארגז החול לכל ביטוי. ואסביר את עצמי, מיד לאחר הקמת האתר הוא הופיע בכמה חיפושים במקום מאוד לא ראלי (ארגז חול). בחלק מהביטויים, כמו לוח שנה עברי לועזי, האתר הספיק במשך הזמן 'לצאת' מהארגז. בעוד שעל הביטוי העיקרי 'לוח שנה' האתר עדיין נמצא אי שם מאחור (למרות שגם על הביטוי 'לוח שנה' הוא הספיק להתקדם ממקום 450 למקום 180...) מתברר שהאתר לא נכנס לארגז חול, אלא ביטויים מסויימים מוכנסים לארגז החול. ועוד משהו, כל ביטוי מקבל 'זמן ארגז חול' שונה.
mylush.net 

       

          

למאמר נוסף בנושא אפקט ארגז החול של גוגל
למאמרים נוספים  בנושא אינטרנט נסה את אתר ארטיקל מאמרים